نظر نماینده اهواز در باره افزایش قیمت مسکن در پی هجوم خارجی‌ها

اهواز 1

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه فعلا هیچ یک از نهادهای رسمی گزارش افزایش قیمت مسکن در اهواز به دلیل هجوم خارجی‌ها به این بازار را تایید نکردند، گفت: علت اصلی افزایش قیمت مسکن این است که در ۷ سال برخی از مسئولان با افتخار اعلام می‌کردند که حتی یک مسکن هم نساختند.

به گزارش اول فارس ، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران  درباره انتشار گزارشی از وضعیت بازار مسکن اهواز و اعلام هجوم خریداران خارجی دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته به ایلنا گفت: منابع رسمی باید این موضوع رد یا تایید کنند و نمی‌توان فقط به یک گزارش یا مصاحبه اتکا کرد اما در حال بررسی این موضوع در استان خوزستان هستیم.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه هیچ مرجع رسمی این موضوع را تایید نکرده است، تاکید کرد: آقایان بدانند علت اصلی افزایش قیمت مسکن این است که در ۷ سال برخی از مسئولان با افتخار اعلام می‌کردند که حتی یک مسکن هم نساختند.

وی با بیان اینکه فرض کنیم قیمت مسکن در اهواز به همین دلیلی که اعلام شده بالا رفته، در شهرهای دیگر علت افزایش قیمت مسکن چه بوده‌است؟ ادامه داد: به دلیل همین سیاست‌های ۷ سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی در دوره مدیریت وزیر وقت قیمت مسکن در چند ماه گذشته حداقل ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

یوسفی افزد: اگر این گفته که علت افزایش قیمت مسکن در خوزستان خرید ملک از سوی خارجی‌ها بوده، با توجه به وجود قانون ممنوعیت فروش املاک به اتباع خارجی و بیگانه، مسئولان مربوطه باید این موضوع را بررسی و پیگیری کنند و ما هم به عنوان نمایندگان مجلس آن را مطالبه می‌کنیم. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید با متخلفان برخورد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست‌های دولت در حوزه مسکن سیاست‌های غلطی بوده و عملا این افزایش قیمت مسکن خروجی سیاست‌های غلط مسئولان است که امروز شاهد آن هستیم. معتقدم مباحث غیرتخصصی درباره دلیل افزایش قیمت مسکن مطرح می‌شود برای اینکه پاسخ‌گوی سیاست‌های غلط وزیر قبلی وزارت راه و شهرسازی نباشند هر چند که وزیر جدید اقداماتی را در جهت بهبود شرایط بازار انجام داده است.  

وی ادامه داد: تمام این گفته‎ها گمانه زنی است، قانونی مبنی بر منع فروش املاک به اتباع بیگانه را داریم حالا کدام خارجی حاضر می‌شود با سند غیر رسمی یا به نام فرد دیگر در این حجم خرید گسترده انجام دهد به طوری که در قیمت بازار مسکن استان یا آن شهر تاثیرگذار باشد.

یوسفی تاکید کرد: در کشورهایی مانند ترکیه و امارات و … که منعی در این باره وجود ندارد می‌توان اثر خرید اتباع خارجی بر بازار مسکن را قضاوت کرد اما این امکان در ایران وجود ندارد. اما موضوع در دست پیگیری است تا اگر در شهر یا منطقه ای هم خطایی صورت گرفته با آن برخورد شود. اما در نهایت معتقدم بیان این دلایل برای افزایش قیمت مسکن حاشیه سازی جدید است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۱۶

ساخت خانه میاید بی کیفیت به چه درد مردم می خورد زمین رایگان بدین مردم همچی ارزان میشه … د

ناشناس چهارشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

واقعا

وطن چهارشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۴۶

ساخت یا خرید مسکن برای ما شده یک رویا که فقط درخواب می بینیم

آخرین اخبار