چاپ کد خبر: 36293
18 مهر 1399

نظر نماینده مردم شیراز و زرقان درباره الحاق چند روستا به شهر شیراز

قادری

به گزارش اول فارس،نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس درباره الحاق ۳ روستا به شهر شیراز گفت: با ورود این روستاها به محدوده شهر تا اندازه‌ای مشکلات حاشیه‌نشینی شهر حل می‌شود.

جعفر قادری  با تاکید به اینکه کاملاً موافق الحاق سه روستای گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد  به محدوده شهر شیراز است، اظهار داشت: معتقدم علاوه بر این سه روستا سایر روستاهای واجد  شرایط نیز باید به سرعت به شهر شیراز ملحق شوند و این موضوع باید در دستور کار فرمانداری و شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها آن چنان توان و ظرفیتی ندارند که بتوانند در درون محدوده طرح هادی روستا‌ها از تخلفات ساختمانی جلوگیری کنند و به علت محدودیت‌های درآمدی خدمتی نیز به ساکنین روستاها ارائه نمی‌کنند، افزود: در صورت ملحق نشدن این روستاها به کلانشهر شیراز در آینده مشکلات بیشتری به شهر شیراز تحمیل می‌شود.

قادری افزود: با الحاق این روستاها به شیراز دیگر بهانه‌ای برای ساخت و سازهای خارج از محدوده وجود ندارد چرا که شهرداری با اصلاح به موقع طرح تفصیلی و با در اختیار قرار دادن زمین به متقاضیان می‌تواند بر نحوه ساخت و ساز آنها نظارت کند. شهرداری ضمن اخذ عوارض بالاتر از سازندگان،  خدمات بهتری نیز به آنها ارائه  می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه در اطراف شیراز روستاهایی وجود دارد که ۳ برابر طرح هادی مصوب توسعه پیدا کرده‌اند و مشکلات عدیده‌ای را برای کلانشهر شیراز ایجاد کرده‌اند گفت: در این راستا باید به سرعت این روستاها به شهر شیراز ملحق شوند، از جمله روستاهای واجد شرایط سلطان‌آباد، کیان آباد و شاپورجان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ملحق شدن این روستاها به نفع شهر و مردم روستاها است افزود: در این راستا جلسه مشترکی با شورا و شهرداری داشتیم و تاکیدمان این بود که شورا و شهرداری با این الحاق‌ها مخالفت نکنند.

قادری با بیان اینکه شورا و شهرداری مخالف الحاق این روستاها به محدوده شهر شیراز هستند، در تشریح دلیل مخالفت شورا و شهرداری نسبت به الحاق روستاهای گردخون، سلطان آباد و اقبال آباد بیان کرد: دلیل مخالفت آنها هزینه‌های این روستاها به شیراز است که معتقدم در کنار هزینه‌ها، این روستاها درآمدزا نیز هستند.

وی با تاکید به اینکه با ورود این روستاها به محدوده شهر تا اندازه‌ای مشکلات حاشیه نشینی شهر نیز حل می‌شود افزود: به طور مثال محدوده گویم  سه برابر توسعه پیدا کرده است که در صورتی که شهرداری آن را تحت پوشش خود قرار ندهد و برای آن تعیین تکلیف نکند شاهد بروز مشکلات فراوانی خواهیم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه روستاهایی که متصل به شهر هستند با هر تعداد جمعیت می‌توانند به شهر ملحق شوند افزود: این در حالی است که روستاهای منفصل همچون روستاهای کیان آباد و شاپورجان باشرط جمعیتی بالای ۱۰ هزار نفر نیز  می‌توانند به صورت منفصل به محدوده شهر شیراز ملحق شوند.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

.روحی دوشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۱۲

سلام . وقت بخیر . روستاهای نزدیک به مرکز شهر که دارای جمعیت چندده هزار نفر هستند اگه جزئ شهر بشه یعنی اینکه کمک زیادی به منطقه های حاشیه نشین و حتی مرکز شیراز میشه و اگه این کار سرعت بگیره قطعا مردم کیان آباد و شاپورجان و سلطان آباد و غیره همیشه قدردان زحمتهای تمام کسانی که پیگیر این کار هستند خواهند بود ..

ناشناس پنجشنبه , ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

سلام وقتتون بخیر.سلطان آباد با جمعیت ۱۶هزارنفر هنوز روستا است واین ضعف شهرداری است که این منطقه با این جمعیت زیاد با مشکات زیادی در بهداشت خدمات حمل و نقل فضای سبز روبه رو است.

امیر شنبه , ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

با سلام خدمت اقای قادری . لطفا نسبت به الحاق شهر صدرا به شیراز نیز اقدام فرمایید چون الان عملا صدرا جزعی از شیراز می باشد ولی ……. متاسفانه مانع از رشد و توسعه مناسب این شهر شده و با الحاق صدرا به شیراز خیلی از این مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد و همچنین ایجاد مسیر صدرا به چمران از طریق تنگ قره پیری میتواند کمک بزرگی در تردد مردم صدرا و بیماران و دانشجویانی که به سبب نیاز باید به صدرا رفت و امد کنند باشد . با ارزوی توفیق برای شما نماینده محترم

احسان شنبه , ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۳۹

کیان آباد و شاپور جان باید جزء شهر شیراز به حساب بیاد چون با میانرود یکی میشود وبا جمعیت بالای شده ،اگه بخواهیم بگوییم از صدرا خیلی نزدیکتر به شیراز هست،ولی متاسفانه به علت کم کار ،کاری برای این روستا انجام نمیدهند،ودر کیان آباد و شاپور جان برای خود بنگاه راه انداخته اند وسود کلانی میبرند،بس اگه بیاید جزء شهرشیراز زیر نظر شهرداری میشود

حسین شنبه , ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۰۹

اوارگی مردم تقصیر شهرداریها هست

ناشناس شنبه , ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۳۸

قادری همیشه جوانمرد بوده و هست. قادری عزیز، فرزند فارس، به فکر وضعیت نابسامان شهرک قصرقمشه هم باش

آخرین اخبار