چاپ کد خبر: 14966
17 مهر 1398

نظر نماینده ولی فقیه و استاندار فارس در باره روز کوروش

فرهنگ عمومی فارس

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در نشست در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان داشت: گاهی مواقع ۷ آبان (بزرگداشت کوروش) به یک مسئله امنیتی تبدیل می‌شود، در صورتی که ریشه فرهنگی دارد و با راهکار‌های فرهنگی باید آن را نهادینه و دنبال کنیم.

به گزارش اول فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام  افزود: تمامی ادیان الهی در طول تاریخ نور بودند، اما پس از آمدن دین مبین اسلام مجالی برای بازگشت دیگر ادیان گرچه نورانیت دارند نیست و در عرض اسلام نمی‌توانند مطرح شوند، اما در گذشته تاریخی، نباید به ادیان بی‌احترامی شود.

وی در مورد توسعه گردشگری بیان داشت: توسعه گردشگری تا زمانی که مدل مناسبی نداشته باشد با تغابل مختلف مواجه هستیم، افزود: از نظر گردشگری وضع نامناسبی داریم و باید روشی کثرت‌گرایانه ارائه دهیم تا مشکل این صنعت برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در استان فارس باید از حرم تا تخت‌جمشید را در یک نگاه گردشگرانه مورد توجه و دید همگان قرار دهیم.

استاندار فارس هم در این نشست  با  ابراز خرسندی از طرح نظریه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز درباره هفتم آبان،  این نظریه را برگرفته از نگاه شجاعانه و روشنگرانه آیت الله لطف الله دژکام دانست و گفت:‌ هویت ملی و اسلامی ما در موازات یکدیگر قرار دارد.
موضوع گذر مسائل مرتبط با نامگذاری روزی به نام کوروش از حوزه امنیت به حوزه فرهنگ یکی از ابعاد نظریه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بود که روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و با استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه شد.

وی گفت:‌ وزارت کشور،  موضوع هفتم آبان را یک موضوع اجتماعی می‌داند که باید در زمینه طرح داده شود و جایگاه واقعی طرح موضوع‌ها نیز شورای فرهنگ عمومی استان فارس است.رحیمی تاکید کرد:‌ در این چارچوب،  اجازه سوء استفاده از مباحث تاریخی و باستانی و دامن زدن به تقابل با هویت اسلامی، اعتقادات غنی مردم ایران و انقلاب اسلامی را نخواهیم داد.

گفتنی است جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور دکتر صالحی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و پایان یافت.

لازم به ذکر است که هفتم آبان همزمان با سالروز ورود پیروزمندانه کوروش به بابِل و نگارش منشور حقوق بشر در پی این رویداد تاریخی است،بسیاری  از ایرانیان واهالی فارس این روز را به نام روز کوروش گرامی‌ می‌دارند.
آرامگاه کوروش بنیانگذار حکومت هخامنشی از آثار مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر ارسلان جمعه , ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

چشم دشمنان ایران کور ….به یاری ایزد

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

فکر نان کن که خربزه اب است

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۲۵

جملات آخر در مورد هفت آبان صحیح نیست. ورود کورش ۲۶ مهر اتفاق افتاده است

آخرین اخبار