چاپ کد خبر: 27698
23 اردیبهشت 1399

نظر یک متخصص بیماریهای عفونی در باره انتقال ویروس از طریق لباس

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیاز نیست پس از هربار بازگشت به منزل، حمام کنید.

استحمام روزانه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است؟

 به گزارش اول فارس، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی درباره انتشار نادرست مطالب در زمینه بیماری کرونا در فضای مجازی گفت: مردم منابعی که از آن اطلاعات می‌گیرند را چک کنند بسیاری از منابع اشتباه است و مرجعیت علمی ندارد، مردم از اعتماد به مطالب فضای مجازی خودداری کنند، مطلب مستندی درباره شیوع ویروس کرونا توسط کولر گازی وجود ندارد و این موضوع علمی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم استحمام روزانه گفت: پس از هربار خروج از منزل و برگشت نیاز به استحمام نیست، ویروس ظرف ۶ الی ۱۲ ساعت از روی لباس از بین می‌رود لباس را در جای مناسب قرار دهند و روز بعد آن را بپوشیم. لزومی ندارد که لباس‌ها را به صورت روزانه بشوییم.

وی عنوان کرد: فرد بیمار پس از دو هفته استراحت و از بین رفتن علائم بالینی می‌تواند در محل کار حاضر شوند.

مردانی در پاسخ به این سؤال که آیا کشیدن سیگار، قلیان و… از بیماری کرونا پیشگیری می‌کند؟ گفت: این مواد مجاری تنفسی را مختل می‌کند و هیچ کمکی به درمان یا مقابله کرونا نمی‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان، گفت: این ویروس مشترک بین انسان و حیوان بوده و گزارش انتقال آن از برخی حیوانات و پرندگان منتشر شده است.

مردانی ادامه داد: البته انتقال ویروس از راه مواد غذایی شایع نیست؛ اما ممکن است دست آلوده در تماس با میوه‌ها و سایر مواد خوراکی باعث آلودگی آن‌ها شود.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار