نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر در شیراز برگزار می شود

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس گفت: در راستای ترویح فرهنگ و صنایع دستی ایران به ویژه استان فارس نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر در شیراز

به گزارش اول فارس ازشیراز، سید محمد موسوی ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و گوهرسنگ از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس درشیراز برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نقطه عطفی در معرفی صنایع دستی ایران به جهانیان است، افزود: در ۷ سال گذشته نمایشگاه طلا در شیراز برپا شده و در سال جاری تلاش می‌شود با برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر با کمک متولیان و تعامل با  بخش خصوصی و صنعتگران، این صنعت به جایگاه واقعی خود بازگردد.

موسوی تصریح کرد: از شهروندانی که مایل به بازدید از این نمایشگاه هستند به دلیل برخی از مسائل امنیتی  درخواست می‌شود  کارت شناسایی و  کارت ملی با خود را به همراه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از صنعتگران، تولیدکنندگان و نیز کالاها و صنایع‌دستی پیش‌بینی برپایی ۶۸ نمایشگاه در دستور کار شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس قرار گرفته است.

صنعت طلا و جواهر مورد بی مهری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز نیز در ادامه این نشست افزود: صنعت طلا و جواهر به عنوان کالای استراتژیک توسط دولتمردان مورد بی‌مهری  قرار گرفته و در نتیجه با افت این صنعت روبه‌رو هستیم.

سید محمدحسین مستغنی تصریح کرد: به دلیل حمایت نشدن از صنعتگران خبره طلا و جواهر خبرگان این صنعت به دیگر استان‌ها مهاجرت کرده و باعث تعطیلی ۸۰ درصدی کارگاه‌های  تولیدی شده است.

وی بیان داشت: استان فارس به دلیل پتانسیل‌های بسیار در  زمینه صادرات طلا به کشور‌های خلیج فارس، مصرف‌کننده شده و شاهد ورود طلا و جواهر از استان‌های دیگر هستیم که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بستری مناسب  برای استقبال شهروندان به ویژه متولیان و  دستگاه‌های اجرایی است.

برگزاری کارگاه‌های عملی و آموزشی

مجری برپایی نمایشگاه طلا و جواهر نیز گفت: برپایی کارگاه عملی آموزش قلم زنی به مدت ۲ روز، کارگاه عملی آموزشی میناکاری با همکاری خانه طراحان زیورآلات ایرانی،  فراگیری کار با تجهیزات  گوهرشناسی و کارگاه آموزشی تخصصی روانشناسی فروش با همکاری جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه است.

محمود بندرچی اظهار داشت: برگزاری سمینار معرفی کنفدراسیون جهانی جواهرات و نقش همسان‌سازی  و ارتقاء تعاملات بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار