چاپ کد خبر: 42857
25 دی 1399

نماینده شیراز: مردم به بی‌عدالتی‌ها و ناکارآمدی ادارات دولتی اعتراض دارند

نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۷۰ درصد مشکلات مردم موضوع بیکاری و اشتغال است، بسیاری هم از بی‌عدالتی‌ها، ناکارآمدی ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها گلایه‌مند هستند.

علیرضا پاک فطرت 2

به گزارش اول فارس، علیرضا پاک فطرت با اشاره به بررسی مسائل حوزه انتخابیه شیراز، گفت: با توجه به ویروس کرونا و اینکه شیراز شهری توریستی است؛ ضربات زیادی ناشی از این مهم به اقتصاد شیراز وارد شده است.

او با اشاره به دیدار و ملاقات‌های مردمی مطرح کرد: در ملاقات‌های مردمی بیشتر جوانانی را می‌بینیم که مشکل اشتغال را دارند و حدود ۷۰ درصد مشکلات مردم موضوع بیکاری و اشتغال است، بسیاری هم از بی‌عدالتی‌ها، ناکارآمدی ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها گلایه‌مند هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر، مشکلات معیشتی، کمبود مسکن و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از مردم هم مشکلات معیشتی دارند به دلایل مختلف و به دلیل ویروس کرونا بسیاری از مشاغل دچار نقصان شده اند.

او ادامه داد: کمتر اتفاق می‌افتد که از مردم پیشنهاداتی را بشنویم و آن‌ها مشکلات شان را بیان می‌کنند درحالی که نظرات مردم بسیار مهم است؛ چرا که ما نماینده مردم هستیم و پیشنهادات مردم را می‌توانیم در صحن ارائه دهیم.

پاک فطرت با بیان اینکه اگر مجلس در راس امور باشد همه مسائل کلی و جزئی کشور، دنبال می‌شود، تاکید کرد: بررسی مشکلات مردم بسیار مهم است و بحث امروز مردم ما موضوع اقتصاد است و مجلس باید آن را پیگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مشکلات مردم از جمله نهاده‌های کشاورزی، مشکلات دامداری و دامپروری برخی مشکلات صنعتی از جمله مشکلات اقتصاد و معیشت بوده که باید پیگیری شود، تاکید کرد: این مسائل، جزئی از عدم نظارت بر بازار و برخی سوداگری‌ها در بازار است که توسط برخی از افراد سودجو و به عمد انجام می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد: حوزه انتخابیه شیراز بیشتر خدماتی است و ۷۰ درصد شاغلان آن در بخش خدمات کار می‌کنند، شهر شیراز تقریباً یک شهر توریستی است، البته با توجه به مشکل بیماری کرونا، صنعت توریسم با مشکلاتی مواجه شده است.

او افزود: به دلیل وجود حرم حضرت احمد بن موسی (ع) توریسم مذهبی داریم و همچنین توریسم گردشگری و توریسم درمانی در شهر وجود دارد، اما فعلاً توریسم درمانی آن هم از داخل کشور انجام می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه گردشگری درمانی در شیراز همچنان فعال بوده و درون کشوری است، مطرح کرد: به دلیل مشکل کرونا و محدودیت سفر‌ها توریست از خارج از کشور کمتر به شیراز می‌آیند، مردم از استان‌های دیگر کشور به دلیل خدمات درمانی به شهر شیراز می‌آیند.

او با بیان اینکه کمتر از ۲۰ درصد مردم شهرستان شیراز در بخش کشاورزی فعال هستند، ادامه داد: در بخش کشاورزی هم مشکل آب وجود دارد باید آن را پیگیری و کشاورزی را مکانیزه کنیم؛ کشت‌های گلخانه ای، آبیاری‌های غرقابی را کنار گذاشته و آبیاری قطره‌ای و بارانی را در پیش بگیریم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده کشاورزان نبود کارخانه‌های تبدیلی است، مطرح کرد: تولیدات کشاورزی شهر ما را به برخی از شهر‌های اطراف می‌برند و آن را تبدیل به ارزش افزوده می‌کنند و چندین برابر می‌فروشند؛ روی این مسائل باید کار کارشناسی شود و مشکلات وام و تسهیلات برای کشاورزان باید رفع شود. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

سلام مشکلات نیروهای پیمانکاری حجمی شهرداری حل کن بقیش پیش کش

آخرین اخبار