چاپ کد خبر: 30855
6 تیر 1399

نماینده مردم شیراز و زرقان: راه آهن همچون آب از موضوعات مغفول در استان فارس است

ابراهیم عزیزی گفت: وضعیت منابع آب استان فارس مناسب نیست به طوری که نمی‌توانیم در زمینه صنعت، کشاورزی و شرب روی آن حساب کنیم.

12130929 637

به گزارش اول فارس ، ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه زرقان، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به روند آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: این مجلس برخاسته از خواست مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و با توجه به اولویت‌های کشور در حوزه تقنین و نظارت قدم بر می‌دارد.

عزیزی با اشاره به رویکرد نمایندگان در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان افزود: بنا به خواسته مردم شیراز و زرقان پیگیری پروژه‌های بنیادی، محرک و زیرساختی برای این دو حوزه را در مجلس دنبال خواهیم کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه با وجود محرومیت‌های بسیار، نگاه به استان فارس به ویژه شهرستان‌های شیراز و زرقان یک نگاه حاکی از مناطق برخوردار بوده و همین مساله موجب عقب ماندگی‌های بسیار شده است.

عزیزی موضوع تامین آب را یکی از موضوعات بنیادین استان فارس عنوان کرد و گفت: وضعیت منابع آب استان فارس مناسب نیست به طوری که نمی‌توانیم در زمینه صنعت، کشاورزی و شرب روی آن حساب کنیم.

او با بیان اینکه آب را باید از مناطق دیگر تامین کنیم، افزود: در افق سال ۱۴۲۵ قریب به ۲۵۰ میلیون لیتر مکعب آب فقط برای شرب شیراز و زرقان نیاز داریم در حالی که امروز بخش اعظمی از این نیاز از چاه‌ها با کیفیت پایین تامین می‌شود.

او تصریح کرد: قرار است ۸۵ میلیون لیتر مکعب آب از سد درود زن به زرقان و شیراز منتقل شود که نسبت استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی را ۶۰ به ۴۰ خواهد کرد که در حد و اندازه خود اقدام خوبی است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: در همین راستا تخصیص ۱۲۰ میلیون لیتر مکعبی آب سد تنگ سرخ نیز یک فرصت بی نظیر است که برای عملیاتی شدن آن جلسات متعددی برگزار کرده ایم ضمن اینکه انتقال آب از سد میرزای شیرازی و خلیج فارس می‌تواند ظرفیت‌های خوبی ایجاد کند.

عزیزی همچنین گفت: اگر می‌خواهیم مشکل آب شیراز و زرقان حل شود باید با استفاده از منابع مذکور و ظرفیت‌های بخش خصوصی به صورت جدی پای کار بیاییم.

 او همچنین موضوع راه آهن را نیز همچون آب از موضوعات مغفول در استان فارس برشمرد و گفت: قرار بود فارس چهار راه ریلی کشور شود، اما از این حجم بزرگ تنها به راه آهن شیراز اصفهان بسنده شد.

عزیزی با اشاره به جلسات متعدد با وزرا و مسوولان کشوری برای حل مشکلات استان فارس در حوزه‌های مختلف، در این خصوص بیان کرد: مسوولان راه آهن را متقاعد کردیم که باید این شبکه ریلی از جنوب به شمال با جبران عقب ماندگی فارس دنبال شود.

او ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است و راه آهن شیراز، اقلید، یزد، شیراز، بوشهر، شیراز گلگهر و … با رفع موانع در حال پیگیری و اقدام است.

این نماینده مجلس افزود: بحث تکمیل آزادراه شیراز اصفهان نیز که سالهاست معطل مانده، در جلسه با وزیر دفاع دنبال شده است. همچنین آزادراه‌های شیراز عسلویه و شیراز- بوشهر و سایر پروژه‌ها در این حوزه نیز با جدیت دنبال خواهد شد تا عقب ماندگی‌ها در حوزه به حداقل برسد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس پیگیری وضعیت بهداشتی شیراز و زرقان را نیز از اولویت‌ها برشمرد و گفت: بیمارستان زرقان، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان دوم نمازی و بیمارستان حضرت رسول (ص) به عنوان هدف‌های محوری مد نظر است که در جلسه با وزیر بهداشت در مورد آن صحبت شده و قرار است معاونان وی برای رصد مسائل، به شیراز سفر کنند.

عزیزی در مورد عقب ماندگی فارس در حوزه انرژی و پیگیری‌های وی در این خصوص نیز گفت: در حالی که اصفهان قابلیت ذخیره سازی بیش از یک میلیارد لیتر فرآورده را داراست استان فارس تنها ۱۵۰ میلیون لیتر فرآورده ذخیره سازی دارد و این موضوع برای ما در همسایگی این استان پذیرفتنی نیست.

او افزود: در این زمینه و پتروشیمی‌ها توافقات خوبی با وزیر نفت انجام دادیم که بخش اعظمی از بیکاری‌ها را پوشش می‌دهد.

عزیزی به حوزه کشاورزی نیز اشاره و تصریح کرد: توسعه شهرک گلخانه‌ای تعیین تکلیف باغات شهری و روستایی و پایانه محصولات زراعی و باغی سه موضوع مهمی بود که با وزیر کشاورزی توافقات خوبی در مورد آن شده است که به سرعت دنبال می‌شود.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار