چاپ کد خبر: 63204
14 مرداد 1400

نکات مهم در رابطه جنسی که زنان و مردان نمی دانند

رابطه جنسی

 ارگاسم همزمان یعنی زوج هر دو با هم به ارضای جنسی برسند و این فواید بسیاری دارد. کیفیت رابطه جنسی فواید زیادی برای بقای زندگی دارد و وقتی یکی از زوجین خیلی زودتر از دیگری به ارگاسم برسد مشکلاتی برای زوج دوم پدید می آید و شاید زوجین از رابطه شان لذت نبرند. در این مطلب درباره ارگاسم همزمان اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.
ارگاسم یا اوج لذت جنسی در زنان به معنای رها شدن تنشهای جنسی زن و ارضای میل جنسی است. ارگاسم با انقباض شدید ماهیچه ای، انقباض کانال واژن، رعشه های خفیف، تغییر در ضربان قلب و فشار خون همراه است. بعد از ارگاسم حالت آرامش و سستی در بدن ایجاد شده و بدن به حالت طبیعی خود بر می گردد.

واقعیت این است که اکثر زوجها در زمان رابطه جنسی همزمان به ارگاسم نمیرسند. اما ارگاسم همزمان مطمئناً قابل دستیابی است اما به عنوان یک استثنا و نه یک قاعده تکرار پذیر. در واقع شما و شریک زندگی خود می توانید همزمان به ارگاسم برسید، البته به عنوان چیزی که هر از چند گاهی در رابطه جنسی شما اتفاق بیفتد و نه چیزی که انتظار می رود هر بار تکرار شود. در واقع ۸۹ درصد از زوجین تجربه ارگاسم همزمان را دارند . اما طبق گفته مشاوران جنسی، این یک اتفاق نادر است.

چگونه می توان به ارگاسم همزمان دست پیدا کرد؟
ارضا شدن همزمان به این معناست که هر دو طرف به یک اندازه از رابطه جنسی لذت برده و به ارگاسم رسیده اند، این موضوع می تواند باعث تمایل آن ها به تکرار رابطه با یکدیگر باشد و همچنین تأثیر بسیاری در رابطه عاطفی میان زوجین خواهد داشت.ناتوانی آقایان در ایجاد لذت جنسی برای خانم ها، می تواند باعث ایجاد بیماری های روانی نظیر افسردگی در زنان بشود. علاوه بر این، نارضایتی خانم ها از رابطه جنسی و بی میلی نسبت به آن، به تدریج و در اثر بی توجهی شریک جنسی به احساس رضایت در آن ها، ایجاد می شود. با توجه به آنچه گفته شد، ارضا شدن همزمان خانم ها و آقایان می تواند تأثیر بسیاری در سلامت روحی و رضایت خانم ها از رابطه با همسر به طورکلی داشته باشد.

آیا می خواهید ارگاسم همزمان را امتحان کنید؟ اول از همه چیز، مشخص کنید که چگونه، چه زمانی و چه چیزی باعث ارگاسم می شود. پیدا کردن این نکته میتواند به ارگاسم همزمان با شریک زندگیتان کمک کند.دلیل اینکه ارگاسم مشترک برای زنان و مردان بسیار دشوار است، عمدتاً مربوط به زمان است. زنان به طور کلی مدت بیشتری طول می کشد تا به برانگیختگی کامل برسند و مردان بندرت به اندازه زنان دوام می آورند. زوجهای جوانتر میتوانند با به تاخیر انداختن ارضای جنسی در مردان، به ارگاسم همزمان دست یابند . در این فرصت، او می تواند با کمک به شریک زندگی خود برای افزایش سطح تحریک او تلاش کند و هنگامی که آنها پس از آن رابطه برقرار کنند، هر دو با هم به ارگاسم میرسند. در اینجا چند نکته برای ایجاد این لحظه خارق العاده در زندگی جنسی شما وجود دارد:

توجه به زمان و مکان مناسب
برقراری رابطه جنسی همواره باید در زمان و مکان مناسبی صورت بگیرد. در غیر این صورت تمایل به برقراری ارتباط جنسی، تحریک فیزیولوژیک و یا ارگاسم با مشکل مواجه می شود. در شرایطی که یکی از طرفین معذب است و احساس آرامش برای برقراری رابطه جنسی نمی کند، شانس رسیدن به ارگاسم، پایین خواهد آمد.

طولانی کردن رابطه جنسی به حد کافی
مردان معمولاً در مسائل جنسی با سرعت بالاتری نسبت به خانم ها، دچار تحریک فیزیولوژیک شده و به همین میزان، سریع تر نیز به ارگاسم می رسند. ناآگاهی از این مسئله که خانم ها نسبت به آن ها به زمان بیشتری احتیاج دارند، باعث می شود که آن ها نتوانند همسر خود را در رابطه جنسی به ارگاسم برسانند.برای مدیریت این شرایط بهتر است آقایان تلاش کنند تا با طولانی تر کردن رابطه و معاشقه، خانم ها را به لحاظ جسمی و روانی برای برقراری رابطه آماده کنند.

حضور در لحظه از راهکارهای ارضا شدن همزمان
یکی از مشکلاتی که در احساس لذت و ارگاسم مانع ایجاد می کند، بی توجهی به لحظه حال است. در صورتی که شما نتوانید ذهن خود را در لحظه حال نگه دارید، نمی توانید به ارضا شدن همزمان یا حتی ارضا شدن به طورکلی دست پیدا کنید. این یکی از اصول مهم رابطه جنسی و ارگاسم همزمان است.

کنترل ذهنی
زمان ارگاسم جنسی می تواند برای فرد قابل کنترل کردن باشد. برای اینکه بتوانید این احساس را در خود کنترل کنید، می بایست بتوانید با استفاده از قدرت تمرکز خود، تغییرات بدنی و ذهنی خود را باهم هماهنگ کنید. شما با استفاده از تمرکز ذهنی می توانید زمان ارگاسم را در خود به تعویق انداخته و آن را با زمان ارگاسم در شریک جنسی تان هماهنگ کنید.

حفظ ارتباط از راهکارهای ارضا شدن همزمان
رابطه جنسی یک ارتباط کامل است که علاوه بر سکس، ارتباط چشمی، نوازش، استفاده از کلمات مناسب و بسیاری شرایط دیگر را ایجاب می کند. به میزانی که بتوانید در ارتباط جنسی خود، از مسائل فوق استفاده کنید، ارتباط جنسی شما موفق تر بوده و بهتر می توانید ارضا شدن همزمان را مدیریت کنید.

پیدا کردن حالت های مناسب
پوزیشن های جنسی که برای هر دو نفر شما لذت ایجاد می کند را پیدا کنید. استفاده از این حالت ها به هردوی شما کمک می کند تا بتوانید ارتباط جنسی موفق و ارضا شدن همزمان را تجربه کنید. حالت هایی که در آن یکی از طرفین احساس مطلوبی نداشته باشد، تلاش شما برای رسیدن به ارگاسم همزمان را با مشکل مواجه می کند.

استفاده از تمامی امکانات موجود از راهکارهای ارضا شدن همزمان
ارضا شدن در یک ارتباط جنسی، صرفاً با عمل سکس ایجاد نمی شود. برخی از افراد عادت ها و تمایلات خاصی دارند که در صورت رعایت آن ها، می توانید به ارضا همزمان برسید. درنتیجه علاوه بر برقراری رابطه جنسی، از هر آنچه فکر می کنید می تواند شریک جنسی شما را به لذت برساند، استفاده کنید.

صحبت کردن راجع به رابطه جنسی
به دلیل تابو بودن مسائل جنسی، بعضی از افراد از اینکه درخواست های جنسی خود را مطرح کنند، خجالت می کشند. بااین حال یکی از مهم ترین راهکارهایی که می تواند شریک جنسی شما را با وضعیت بدنی و تمایلات شما آشنا و به هدف ارضا شدن همزمان نزدیک کند، این است که راجع به این مسائل با طرف مقابل صحبت کنید و انتظاراتتان را بیان کنید. این مسئله باعث می شود طرف مقابل بتواند بهتر به خواسته های شما در طول رابطه جنسی توجه کند و کیفیت رابطه جنسی شما بالاتر خواهد رفت.

کمک گرفتن از درمانگران جنسی
یک حیطه تخصصی در روانشناسی به نام درمان مشکلات جنسی یا سکس تراپی وجود دارد که به مشکلات موجود در ارتباط جنسی، برطرف کردن آن ها و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی در میان زوجین توجه دارد. درصورتی که احساس می کنید نیاز به دریافت مشاوره یا اطلاع پیدا کردن راجع به مسائل مختلف در زمینه رابطه جنسی دارید و از طرفی نمی توانید با اطرافیانتان راجع به این مسائل صحبت کنید، با یک متخصص مسائل جنسی مشورت کنید.

نحوه ارضا شدن همزمان
« زن» می بایست برای رسیدن به ارگاسم، کارهای زیر را انجام دهد:

« زن» می بایست در این مرحله، شوهرش را از این عجله باز دارد وفرایند روابط جنسی را بایکدیگر مدیریت کنند . مشکل این جاست که بعضی از خانم ها بر باورهای نادرستی هستند که اولاً : حجب وحیای زنانه مانع می شود به شوهر بگوید که او به چه چیزی نیاز دارد و از شوهرش تقاضایی برای آماده شدن خودش بکند !! ثانیاً :« زن» موجودی است « مطلوب » نه « طالب» ، پس این نادرست است که « زن» از « مرد » تقاضایی کند و ثالثاً : « مرد » باید خودش به این نکته برسد و توجه به روحیه « زن» داشته باشد .

بعضی از زنان به خاطر خجالت کشیدن ،به صورت منفعل در اختیار مرد قرار می گیرند ، این حالت مورد مقبول مرد نیست و از این همسر به صورت منفعل عمل می کند وهیچ گونه عشوه وحرکت عشقی ندارد، احساس انزجار می نمایند و به لذت لازم جنسی از همسر نمی رسند.

بسیاری از مردان ، از این که همسران آنها به صورت منفعل است ( فقط جسم خالی او در اختیار اوست )، ناراحت هستند؛ حتی گاهی اوقات همین حالت همسرش که او را ارضاء نمی کند، عصبانی می نماید ،و مرد با زن دیگری برای ارضای روحی خود ارتباط برقرار می کند و از همسرش می برد و این امر موجب ایراد گیری از همسرش می شود.

زن ، باید «مرد » را از نقاط حساس بدن خود که اورا به اُرگاسم می رساند ، باخبر نماید . از همسرش بخواهد کجای بدنش را لمس کند ویا آن که دست بکشد ویا آن که گاز های خفیف بگیرد ویا هر کاری فکر می کند او را به اُ رگاسم نزدیک می کند با آرامی و محبت به « شوهر » خود بگوید

در تمام فرایند روابط جنسی « زن » ، نباید در مورد ضعف وعدم ارضاء نکردن « مرد » فکر کند ؛ زیرا این « تفکرات » مانع بزرگی برای آماده شدن و به ارگاسم رسیدن « زن » می باشد.

ازاین رو « زن » ، با حفظ غرور « مرد » ، با محبت از او می خواهد که اولاً نقاط حساس جنسی را لمس و بازی کردن او را آماده برای همبستری کند ، .ثانیاً با محبت به او بگوید « هنوز آماده نشده است. »

نکته مهم آن است که بی هیج عنوان این جملاتی را به گونه ای نگویید که « مرد » احساس ضعف و ناتوانی کند؛ بلکه احساس « عشق » و « طنازی »کند . سپس هر گاه آماده نزدیکی شدید با محبت به اوخبر دهید .

« مرد » ، با حرکت آلت جنسی خود در « واژن » زن به انزال وارگاسم می رسد ؛ چنانچه « زن » هنوز به ارگاسم نرسیده است می تواند با کمک « مرد » حرکات آلت جنسی او را کنترل نماید تا با هم به ارگاسم برسند .

ارضا شدن همزمان چه تأثیری بر سلامت روان آقایان دارد؟
اعتمادبه نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی تا حد زیادی بستگی به این دارد که آن ها بتوانند لذت جنسی را در شریک جنسی خود ایجاد نمایند. درنتیجه توانایی ارضا شدن همزمان تأثیر مطلوبی در اعتماد به نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی و باور آن ها به توانایی خود دارد.

آیا ارگاسم همزمان مرد و زن می تواند باعث رضایت بخشی کمتری شود؟
اگر مرد مسئولیت کنترل خود را به عهده بگیرد، این امکان برای زن به وجود می آید که از کنترل خارج شود و به پیش رود. از این راه، مرد توجه اش را به زن حفظ کرده و می توان از لذت بردن او به طور کامل لذت ببرد. سپس، زن این امکان رامی یابد که با توجه ی کامل به مرد ارگاسم دهد و از احساس لذت او برخوردار شود. در این صورت، مثل این است که هر دوی آن ها به جای یک ارگاسم دو ارگاسم را تجربه کنند؛ ابتدا هر دو ارگاسم زن را و بعد هر دو ارگاسم مرد را. اما، این که مرد بخواهد لذت کامل خود را مقدم بر زن تجربه کند، چه اشکالی دارد؟ او با این روش زن را از شکل گیری آرام خواهشش دور می کند و چنانچه علی رغم آن، زن بتواند به ارگاسم برسد، مرد به خاطر فقدان برانگیختگی کامل در شرایطی نیست که قادر باشد ارگاسم او را به خوبی احساس کند.

پیروی از دستورالعمل های کلی رابطه جنسی دوقطبی به زن فرصت آن را می دهد که در هر بار شانس کافی برای رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن را داشته باشد. حال، اگر این خواهشش حاصل نشد، چون مرد وقت خود را بدون توقع یا ایجاد زحمت برایش صرف کرده، زن احساس رضایت کافی خواهد کرد.پیروی از دستورالعمل های کلی رابطه جنسی دو قطبی به زن فرصت آن را می دهد که در هر بار شانس کافی برای رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن راداشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار