چاپ کد خبر: 56610
19 خرداد 1400

نیکی کریمی به چینی‌ ها جواب رد داد + تصاویر

 نیکی کریمی که پیشتر در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی از جمله فستیوال‌های مطرح و درجه یک کن و برلین به عنوان داور حضور داشته‌، پیشنهاد برگزارکنندگان جشنواره شانگهای مبنی بر حضور در هیأت داوران این فستیوال را رد کرد.

روز گذشته رسانه‌های سینمایی خبر از این دادند که نیکی کریمی پیشنهاد فستیوال شانگهای را برای حضور در هیأت داوری این فستیوال رد کرده است. ظاهرا این بازیگر که به عنوان یکی از داوران بخش اصلی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم شانگهای انتخاب شده بود، به دلایلی که خودش آن را محدودیت‌های دوران کرونا و شرایط قرنطینه دوهفته‌ای داوران در محل جشنواره عنوان کرده، رد کرده است.

شانگهای امسال

جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که  یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیای شرقی به شمار می‌آید، امسال از  ۱۱ تا ۲۰ ماه جون (۲۱ تا ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود. رئیس هیأت داوران این جشنواره که بعد از فستیوال‌هایی مانند کن، ونیز، برلین، کارلووی‌واری، لوکارنو، سن‌سباستین، توکیو، رم، لندن یکی از ۱۵ جشنواره‌ الف دنیا محسوب می‌شود، امسال  هوانگ جیان شین است. پیشتر سینماگران برجسته‌ای مانند امیر کاستاریکا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل و وونگ کار وای ریاست هیأت داوران این جشنواره را بر عهده داشته‌اند.

نیکی کریمی که در فستیوال‌هایی مانند جشنواره سه قاره نانت، سن سباستین، وزول و… جوایزی در زمینه بازیگری و کارگردانی در کارنامه‌اش دارد، پیش از این داور جشنواره‌های فیلم مهمی مثل کن، برلین، تسالونیکی، لوکارنو، کارلووی واری و… بوده است.

ایرانی‌ها در شانگهای

درباره بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین باید گفت که این دوره از جشنواره به‌رغم منتفی‌شدن حضور نیکی کریمی، میزبان آثار فیلمسازان ایرانی در بخش‌های مختلف خواهد بود. مهم‌ترین فیلم در این میان فیلم سینمایى «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلى است که پس از نمایش در جشنواره جیپور و کودکان کلکته در بخش اصلی یا همان مسابقه جشنواره به نمایش درمى‌آید.

جشنواره هنوز فیلم‌هاى بخش استعداد جدید آسیایى را اعلام نکرده است، بنابراین معلوم نیست آیا فیلمی از ایران در این دوره از فستیوال حضور خواهد داشت یا نه.

در بخش «پانوراما» و البته بخش «زنده‌باد» جشنواره فیلم‌هاى «خورشید» مجید مجیدی و «دشت خاموش» احمد بهرامى حضور دارند. در بخش «طیف آلترناتیو پانوراما» هم «داستان دست‌انداز» ساخته کمال تبریزى در اولین حضور جهانى‌اش، «بى‌سر» ساخته کاوه سجادى حسینى در دومین حضور بین‌المللى‌اش، «باریکه» ساخته عبدالرضا کاهانى در اولین حضور جهانى‌اش، «مجبوریم» رضا درمیشیان در دهمین حضور جهانى‌اش، «پسران دریا» ساخته افشین هاشمى در اولین حضور جهانى‌اش و البته «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در سومین حضور بین‌المللى‌اش حضور دارند.

انیمیشن «نهنگ سفید» ساخته امیر مهران در بخش فیلم‌هاى کوتاه پانوراما و «مایا» ساخته جمشید مجددى و آنسون هارتفورد و محصول ایران و انگلستان هم در بخش مستند پانوراما به روى پرده مى‌روند.

نیکی کریمی 2 1

نیکی کریمی 3

نیکی کریمی 4

نیکی کریمی 5

نیکی کریمی 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۲۹

خودشو خیلی دست بالا گرفته
فکر کرده کی هست

محمد کیانی هرچه گانی از تهران ۳۰ ساله جمعه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۰۶

من خانم نیکی کریمی عزیزمو خیلی دوسش دارم نه کسی دیگر رو فقد فقد فقد خانم نیکی کریمی رو دوسش دارم اندازه تمومه فرشته های دنیا

ناشناس چهارشنبه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

نیکی خانم یکی یدونه

آخرین اخبار