چاپ کد خبر: 100023
27 آذر 1401

«هادی چوپان» قهرمان طلایی مستر المپیای ۲۰۲۲ آمریکا شد

هادی چوپان

هادی چوپان» در مستر المپیای سال ۲۰۲۲ به مدال طلا رسید. این نخستین مدال طلای تاریخ پرورش اندام ایران و آسیا در مهمترین مسترالمپیا است.

به گزارش اول فارس ، با پایان مسابقات مستر المپیای سال ۲۰۲۲ هادی چوپان نابغه ایرانی پرورش اندام موفق شد مدال طلای این دوره را از آن خود کند. چوپان نخستین بار در سال ۲۰۱۹ موفق شد مدال برنز مستر المپیا را از آن خود کند و برنده جایزه صد هزار دلاری این مسابقات شد.

وی در سال ۲۰۲۱ نیز موفق به کسب مدال برنز شد.

هادی چوپان در مسابقات مستر المپیای سال ۲۰۲۲ توانست بالاتر از تمام رقیبان به مدال طلای این مسابقات برسد و نام خود را به عنوان نخستین آسیایی قهرمان مستر المپیا مطرح کند.

درک لانسفورد و نیک واکر هر ۲ از آمریکا به ترتیب مدال نقره و برنز مستر المپیای ۲۰۲۲ را کسب کردند. بیک رامی قهرمان دوره قبل عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکرد.

هادی چوپان1 1

مسابقات مسترالمپیا که هر ساله در اواخر سال میلادی به میزبانی شهر لاس وگاس آمریکا با حضور برترین بدنسازان حرفه ای جهان برگزار می شود، امسال نیز شاهد حضور هادی چوپان به عنوان یکی از مدعیان اصلی بردن “ساندو” بود.
چوپان که در سال های اخیر به عناوین سومی و چهارمی این رویداد دست یافته بود، امسال نیز با مربیگری “هنی رامبد” یکی از برترین مربیان دنیا در استیج مسترالمپیا حاضر شد. این در حالی بود که تعدادی از بدنسازان ایرانی که مجوز حضور در این رویداد کسب کرده بودند، به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند خودشان را به استیج المپیا برسانند.
در دو سال اخیر بیگ رامی، غول مصری با بدنی پرحجم موفق به کسب عنوان قهرمانی مسترالمپیا شده بود و امسال نیز گمانه زنی ها تا قبل از رفتن مدعیان روی استیج بیشتر خبر از سومین قهرمانی متوالی بیگ رامی می داد.

اما وقتی دیروز مدعیان سنگین وزن بیلدینگ مسترالمپیا روی استیج رفتند، بدن فوق العاده هادی چوپان همه کارشناسان را شگفت زده کرد. این پسر ایرانی که سال ها برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کرده بود و بارها در مصاحبه های خود از زندگی سختش که با گچ کاری می گذراند، گفته بود، بامداد امروز هم در فینال مسترالمپیا با رقبای سرشناس خود رقابت کرد.

و اما همان لحظه ای که همه ایرانی ها منتظرش بودند و هادی چوپان رویای خود را در سر می پروراند، در نهایت فرا رسید. هادی چوپان برای اولین بار به عنوان یک ایرانی قهرمان مسترالمپیا شد و حالا با ساندو(جایزه ویژه قهرمان مسترالمپیا) به ایران بازخواهد گذشت.
این یک قهرمانی تاریخی نه تنها برای ایران، بلکه برای آسیایی هاست که آخرین بار حدود ۴۰ سال قبل توسط یک بدنساز لبنانی به چنین عنوانی دست یافته بودند.

به گزارش اول فارس ، هادی چوپان ، زادهٔ ۴ مهر ۱۳۶۶ در ابنو، شهرستان سپیدان، استان فارس و اصالتا لر تبار بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است.

او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌است. چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است.

مسابقات مسترالمپیا ۲۰۲۲ با شگفتی سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان اول به همراه دریافت جایزه قهرمان مردم به پایان رسید. این موضوع اتفاقی تاریخی در بدن‌سازی ایران به‌شمار می‌رفت چراکه تنها بدن‌ساز ایرانی که توانسته بود از ایران به مستر المپیا برود و رقابت کند، بیت‌الله عباس‌پور بود که در پایان هفدهمین مرد مستر المپیا در سال ۲۰۱۳ لقب گرفت .

اشاره 1

فال حافظ امروز ۲۸ آذر با تفسیر دقیق و زیبا/دلربائی همه آن نیست که عاشق بکشند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار