چاپ کد خبر: 49890
16 فروردین 1400

هجوم بی سابقه بیماران به مراکز تشخیص و درمان کرونا در فارس/ فعالیت ادارات همچنان عادی است

مهرزاد لطفی 1

اخبار سلامت و بهداشت| خبرهای استان فارس: به گزارش اول فارس ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، خبر داد: روز گذشته در استان فارس بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون ثبت شد که این آمار نشان دهنده بحرانی دوباره است.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به اینکه در موج پیشین بیشترین آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد بوده است، اعلام کرد: در روز گذشته بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کرده که این آمار از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون بی سابقه بوده است.

او از مردم خواست تا همچون سال گذشته در بحران کرونا با مجموعه سلامت و دستگاه های اجرایی استان برای مدیریت و کنترل این بیماری، مشارکت کرده و اصول بهداشتی نظیر حفظ فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، تهویه مناسب در منازل و محل کار را رعایت کنند.

 دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

اختصاص و افزایش تخت ها و بخش های بیمارستان ها و برنامه ریزی برای حضور سایر اساتید، پزشکان، دستیاران و دانشجویان پزشکی در بخش های کووید۱۹ برای خدمت رسانی به مبتلایان نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

 دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس، گزارشی از روند انجام واکسیناسیون، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان و شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان پرداختند.
 دکتر «حمیرا وفایی»رییس نظام پزشکی شیراز و رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان فارس نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با پوشش خدمت رسانی مبتلایان در بخش های کووید بیمارستان ها و مراکز درمانی و مشارکت پزشکان در این بحران، اعلام آمادگی کرد. 
* این گزارش در حالی است که در شیراز مرکز استان فارس علی رغم قرمز شدن وضعیت رنگبندی آن ، ادارات دولتی و اماکن عمومی همچنان به فعالیتهای عادی خود بر خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا ادامه می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار