چاپ کد خبر: 45039
22 بهمن 1399

هجوم دستجات ملخ صحرایی به ۱۱ شهرستان استان فارس

ملخ

 

 مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس از ورود دستجات ملخ صحرایی به فارس از ۱۰ اسفندماه خبر داد و گفت: برای مقابله با ملخ‌ها آماده ایم.

به گزارش گروه محیط زیست  اول فارس ، حمیدرضا دبیری  با بیان اینکه دستجات ملخ بعد از ۱۰ اسفند وارد استان فارس می‌شوند و فارس آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت را دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی سازمان حفظ نباتات برای هجوم ملخ‌ها اوائل اسفند است اما با توجه به اینکه در فارس باران نداریم و مسیر بادها نیز به سمت استان فارس نیست رسیدن ملخ‌ها به فارس با تاخیر روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه هجوم این ملخ‌ها وابسته به شرایط آب و هوایی است، عنوان کرد: آمادگاه‌‌های فارس در آماده‌باش هستند، تجهیزات و امکانات ایمنی نیز فراهم شده است و سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی امروز مجددا اعتباری برای تأمین سوخت خودروها اختصاص داد.

مدیر حفظ نباتات فارس با بیان اینکه معمولاً ۱۲ تا ۱۴ شهرستان فارس درگیر این آفت می‌شوند به طور مثال دو سال پیش ۱۴ شهرستان و سال گذشته ۱۲ شهرستان فارس درگیر بودند، افزود: در شهرستان‌های غربی و جنوبی مثل ممسنی، رستم، کازرون، فراشبند، لارستان، لامرد، مهر، خنج، گراش، داراب، جهرم درگیر مبارزه با ملخ می‌شویم و در برخی شهرستان‌ها نیز فقط ردیابی انجام می‌شود.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ح چهارشنبه , ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

با سلام من که اصلا باور نمیکنم راست باشه

احمد عباسی چهارشنبه , ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

لطفا از سمپاشی پرهیز کنید ،تمام زنبورهای عسل از بین خواهند رفت

آخرین اخبار