چاپ کد خبر: 65156
1 شهریور 1400

هجوم باورنکردنی بیماران کرونایی به بیمارستانهای قرمز استان فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام خبر پذیرش ۶۷۹ بیمار مبتلا به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان فارس، این میزان پذیرش را از آغاز شیوع کرونا تا کنون بی سابقه و نگران کننده دانست.
دانشگاه مدیران شیراز

به گزارش اول فارس ازشیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۴ بیمار در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: این آمار بسیار نگران کننده و هشداری بی سابقه و بحرانی برای مجموعه سلامت و مردم است.

رییس دانشگاه با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان حیاتی ترین اولویت در این بحران، از مردم خواست تا در قطع زنجیره های انتقال این بیماری مشارکت داشته و دیگران را به رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران دعوت کنند.

دکتر لطفی با اعلام هشدار نسبت به بالا بودن بی سابقه آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در کشور و استان، گفت: همه باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات پرهیز کنند.

تنها انتظار مجموعه سلامت از مردم، رعایت مسوولانه شیوه نامه های بهداشتی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن تاکید بر رعایت متعهدانه و مسوولانه اصول بهداشتی از سوی عموم افراد جامعه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.

دکتر حسینی 1 

بر اساس این گزارش دکتر «سیدروح اله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۹۵ هزار و ۸۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی از بستری بی سابقه ۶۷۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: هم اکنون پنج هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۹۰۲ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه پس از تعطیلات کرونایی همچنان با افزایش موارد مبتلا و فوت ناشی از کرونا مواجه هستیم، گفت: در این ایام اقدامات ارزنده ای از سوی مسوولان استان و مدافعان جان بر کف سلامت در راستای تامین سلامت جامعه و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم، در حال انجام است.

این مقام مسوول در دانشگاه یادآور شد: در شرایطی که با حجم گسترده شیوع این بیماری در سطح جامعه مواجهیم، تنها انتظار مجموعه سلامت از مردم، رعایت متعهدانه شیوه نامه های بهداشتی و اصول پیشگرانه است و توصیه می شود دیگران را نیز به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار