چاپ کد خبر: 51558
3 اردیبهشت 1400

هزاران تن سیب و پرتقال در آستانه فاسد شدن

تجارت‌نیوز: ۱۰۰ هزار تن پرتقال در انبار‌ها دپو شده است. به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، بیش از ۳۰ درصد پرتقال‌هایی که در انبار‌ها دپو شده بود، خراب شده است. زیرا سیب و پرتقال تنظیم بازار با قیمت بالاتر عرضه شد و روی دست دولت ماند.

در آستانه عید نوروز، هزاران تن سیب و پرتقال را به اسم تنظیم بازار انبار شد اما این محموله با قیمت بالاتر از بازار عرضه شده و به همین دلیل فروش نرفت. هم زمان با این رخداد صادرات را هم ممنوع کردند و حالا دبیر اتحادیه فروشندگان میوه گفته است که اگر این میوه‌ها تا یک ماه بعد مصرف نشود، باید دور ریخته شوند!

پرتقال

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران هم از فاسد شدن هزاران تن پرتقال و سیب خبر داده و گفته است: پرتقال و سیب دیگر مشتری ندارد و بهای هر کیلوگرم پرتقال به پنج تا هفت هزار تومان کاهش داشته است اما تاریخ مصرف پرتقال تا پایان فروردین بوده و کسانی که هنوز پرتقال در انبار خود دارند، اکثر بارشان فاسد شده است.

دولت به حرف بخش‌خصوصی گوش نداد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: شب عید به دولت هشدار دادیم که میوه‌های تنظیم بازاری را کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان روانه میدان کنند، اما برخی‌ این هشدار را جدی نگرفتند و برای اینکه این میوه را با نرخ بالاتری بفروشند سیب و پرتقال را به بازار عرضه نکردند و حالا با گرم شدن هوا هزاران تن پرتقال فاسد شده است.

دارایی‌نژاد همچنین گفت: ۱۰۰ هزار تن پرتقال دپو شده که ۳۰ درصد این میوه دور ریز شده است. به طور کلی در ماه رمضان خرید پرتقال و سیب کمتر می‌شود و همین کاهش استقبال مردم باعث شد دلال‌ها متضرر شوند.

او درباره قیمت روز انواع میوه هم گفت: در حال حاضر سیب کیلویی سه تا ۹ هزار تومان است. موز هندی به کیلویی ۲۱ هزار تومان رسیده است و موز اکوادوری ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. هندوانه هم از کیلویی سه هزار و ۵۰۰ تومان تا چهار هزار تومان فروخته می‌شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

ما کشاورز هستیم امسال با گران شدن سم و کود و کارگر و غیره … سیب کیلویی ۱۲ تومان تمام شد !
کارگر پارسال روزی دویست هزار تومان با صبحانه و نهار امسال ۳۰۰ شده
همه از ما انتظار دارن محصول رو با ضرر بدیم امسال سیب را دلالان درب سرد خانه کیلویی چهار تومان از کشاورز خریدند
و باز هم مردم از تولید کننده توقع دارند محصول یکسال زحمتش رو مفت بده
دعا میکنم اینهایی که از این دست حرف ها میزنند روزی به درد ما دچار بشن
ما هم رفتیم زمین‌ها را قطعه بندی بفروشیم !!
تولید = بدبختی

کردی شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

دولت سریعا بایستی پرتغال صادرات کند به کشورهای همسایه بیش از ۳۰۰۰ هزار ملیارد تومان اورده اقتصادی دارد به داد کشاورز برسید.

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۱۱

دلالان اصلی در بازار تهران و مشهد و …بودند .تو مازندران دم عید پرتقال رو کیلویی ۱۰تومان می خریدن و وقتی به بازار تهران می رسید کیلویی ۱۲ بود .حالا تو تهران چقدر میخوردن و سود می گرفتند الله اعلم .ضمن اینکه هزینه کار گر و حمل و نقل و ضد عفونی و …مرتقال تو شنا تا کیلویی حدود ۷برا انتقال دهنده می افتاد پدل حملش تا تهران رو هم حساب کنید و سورتینگ و واکس میشد حدود ۱۱ تا ۱۳ .حالا الان شده ۴ در مازندران یعنی نابودی کشاورزانی که به نوعی نتونستن میوه هاشون رو بفروشن .بازار که اشباع شده باید صادر کرد چون دیگه از فصل این میوه ها هم گذشته و کسی نمیاد از کشاورزان بخره .الان باید ازز وارد کشور کرد .باید صادر کرد .چرا صادرات رو ممنوع کردند .

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۰۶

اشتباه نکنید

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۳۹

خدا شکر قیمت پایین ندادن به مردم حالا خوب شد خراب شد گور بابای دالال زمستان پرتقال از ۲۰ پیدا نمی شد قیمت پایین می دادید مردم می خریدن

بی نام شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۲۶

حالا همشو بدین ب ر……چقدر میتونست این میوه ها ب نیازمندا برسه شب عید??

ان جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

تمامشونوبریزتومخزن بزرگ باآب ولرم وموادضدعفونی کننده میوه یاهمون دست وصورت وریکاکامل هم بزن بزار۲الی بیشتربمونه جرمش اومدبیرون چندین مرتبه باآب شرب پاک بشورازپوستشون قرص ویتامین c وبکمپلکس وکلسیم وفسفرتهیه کن مغزشم شربت کن باشکربریزبطری باپرس حرارتی پلم کن ارزونتربفروشن که همه بتونن تهیه کنن تخمه هاشم میراث بزارجداکنیت !براکاشتن تواون مزرعه که درختاشوتمام بریدیت خسارت زدیت

ناشناس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

خدا لعنتشون کنه که اینقد دزدی میکنن اون بدبختی که حقوق پایینی داره چطور با این قیمتها وایه ی بچه هاش میوه بخره

ناشناس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

خدا لعنتشون کنه مثل مرغ جوجها را زنده زنده دور انداختن و بعد مرغ قیمتش رفت بالا حالا این پرتقال هم قایم کردن ولی حاضر تبودن ارزان کنن امن یک زن با ۳ فرزند و حقوق بهزیستی نمتونم برای بچهام میوه بخرم آه هرچه بدبخت چوپ خدا بیصدا

عباس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

در کشوری که …فاسد شدند فساد پرتقال هاش چیز خاص و جالب و عجیبی نیست .
خیلی جدی نگیریدش

عباس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

لابد قراره یه را بین هود پیدا بشه که قول بده در آینده از این کار زشت ها نکنند و شما هم از الان دارید مقدماتش رو فراهم می کنید !
این بازی ها قدیمی شده.
چیزی که به فناست مظلوم است .

عباس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

هر …. که پرتقال رو شب عید به ما کیلویی ۲۰ هزارتومان فروخت چشمش کور بشه حالا هم ضررش رو بده.
کرونا با همه بدیهاش خیلی چیزهای خوبی هم به ما آموخت.
کرونا از تو متشکریم .

..... جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

حقتونه
میوه ها تازه شدن مثل خودتون
فااااسد

فقط بیچاره کشاورزها

سرن جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

خدا لعنتتون کنه.نعمت خدا رو دستی دستی به گند میکشین و کفران نعمت میکنین انتظار دارین امام زمان بیاد و دست این دزدا رو قطع کنه؟؟؟؟
والا فقط خدا باید نفستون رو قطع کنه و بس.
شاعر چه خوب گفته:
نه خود خورد نه کس دهد گنده کند به سگ دهد
خدا دستتون رو دست درازی به سفره ی ملت ایمان با اره قطع کنه انشاالله

من جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

خود نخورم کس ندهم گندیده شود به سگ دهم
حکایت …….

. جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

راضی هستند میوه ها خراب شوند اما ملت نخورند

ناشناس جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

خداروشکر انشالا از این بدترها سر هرکی که دستش توو کاره بیاد قیمت میوه ها شده خدا تومن مردم رو حسرت به دل دو کیلو میوه گذاشتن باید نتیجه شو ببینن

امیر جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

خداکنه خودتون هم روش فاسد شین که با گرونی ازدهن مردم گرفتین

مرضیه جمعه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۰۲

خدا را شکر ایشالله که همش فاسد بشه حاضر نیستند که ارزان تر کنند.خدا هرهرچه دلال است به دیوار گرم بزند ایشالا که همه شان سرطان بگیرند.

آخرین اخبار