چاپ کد خبر: 6006
12 فروردین 1398
سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس

هشدار‌های پلیس فارس به مردم در روز سیزده بدر

تصویر مرتبط

به گزارش پایگاه خبری اول فارس ، مهدی نعمایی سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس گفت: هر سال همزمان با ۱۳ فروردین و روز طبیعت با توجه به فرهنگ و سنن ایرانی، مردم برای تفریح و شادمانی به دامن طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت و نو شدن زندگی را در کنار یکدیگر با شادمانی برگزار کنند و تعطیلات نوروزی را با شادی و سرور در طبیعت به پایان ببرند.

وی افزود: بی شک در این روز حجم مسافرت‌های درون و برون شهری افزایش می‌یابد و تا حدودی ترافیک شهری و جاده‌ای تغییرات محسوسی را تجربه می‌کنند، بنابراین فرماندهی انتظامی استان فارس به اطلاع عموم شهروندان می‌رساند، امسال نیز پلیس همچون سال‌های گذشته همگام و همدوش با مردم ضمن بسیج همه امکانات و نیرو‌های خدوم خود به برقراری نظم و امنیت جشن طبیعت و تسهیل در ترافیک شهری و جاده‌ای می‌پردازد.

این مقام انتظامی از مردم استان فارس خواست ضمن همکاری با نیروی انتظامی، قانون و مقررات را رعایت کرده و با حفظ خونسردی هنگام رانندگی در ترافیک درون و برون شهری، روز طبیعت و جشن نو شدن زندگی را بر خود و خانواده‌های خود تلخ نکرده و اوقات خوب و خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنند و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را همیشه مد نظر داشته باشند.

سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگام خروج از منزل درها، پنجره ها، نورگیر‌ها و ورودی‌های پشت بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کنند، از نگهداری طلا و وجوه نقد و اسناد و مدارک در منزل جدا خودداری کرده و برای این منظور از صندوق امانات بانک‌ها استفاده کنند.

نعمایی تاکید کرد: مردم از حمل پول نقد به میزان زیاد خودداری کرده و از خدمات بانکی برای نقل و انتقال وجوه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان وسایل گران قیمت نظیر دوربین و رایانه همراه و نیز وجوه نقد را در خودرو در معرض دید قرار ندهند، تصریح کرد: در نقاط تفریحی و مذهبی برای پارک خودرو خود از پارکینگ‌های عمومی استفاده کرده و به کودکان خود بیاموزید افراد غریبه هرگز قابل اعتماد نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در هنگام مراجعه افرادی با عنوان ماموران انتظامی یا خدماتی به شما، در اولین اقدام از آن‌ها کارت شناسایی مطالبه کنید و در صورت نپذیرفتن تقاضای شما به سرعت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه رانندگان در صورت بارش باران و در نتیجه لغزنده شدن معابر، نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند، گفت: مدارک رانندگی شامل کارت خودرو، گواهی نامه رانندگی را همراه خود داشته باشید و در هنگام رانندگی رعایت فاصله طولی و سرعت مناسب با دیگر خودرو‌ها بهترین راه برای پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی است.

وی افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در سطح استان، مهم‌ترین درخواست از کسانی که به دامان طبیعت مراجعه می‌کنند این نکته است که در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های آب قرار نگیرند و قبل از تاریکی هوا مراجعه و بازگشت را به ساعات پایانی شب نگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار