هشدار استاندارد فارس : این دوغ محلی را نخورید

دوغ محلی

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، مدیرکل استاندارد استان فارس اعلام کرد که از چندی پیش عرضه یک نمونه دوغ با نشان جعلی استاندارد در بازار این استان آغاز شده است لذا شهروندان در خرید کالاها حتما دقت لازم را داشته باشند.

مرتضی رهنما با اعلام این مطلب گفت: کارشناسان استاندارد، یک نمونه دوغ غیراستاندارد را با نام تجاری “شکرگزار” در بازار شهرستان‌های شیراز و زرقان، شناسایی کرده‌اند و امکان عرضه این کالا در سایر نقاط فارس نیز وجود دارد.

رهنما با تاکید براینکه این کالا، نشان استاندارد را جعل کرده است، گفت: این کالا، تحت عنوان دوغ محلی به بازار راه یافته اما فاقد تاریخ تولید و انقضا و کد ۱۰ رقمی استاندارد است.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی مسیر تولید و عرضه این کالا توسط بازرسان استاندارد، گفت: براساس بررسی‌ها این کالا، در یک مغازه و به شکل کاملا ابتدایی تهیه و بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود.

رهنما با یادآوری اینکه اقدامات برای برخورد قانونی با تهیه و توزیع کننده این محصول در جریان است، گفت: شهروندان دقت داشته باشند که کالاهای دارای علامت استاندارد باید الزاما واجد کد ۱۰ رقمی، شماره پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا و نشانی محل تولید باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

صادق یکشنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۰

سلام
من ازمغاز یدونه شیرخریدم اوردم خونه خوردم مسموم شدم تاریخ داره ولی فاسده خلاصه بیمارستانی شدم حالا تکلیف چیه ؟کی جوابگو میشه ؟ مقصراینجاکیه؟

فرزانه چهارشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

چندروزپیش شیرخریدم علامت استاندارد تاریخ انقضا داشت اما وقتی شیر جوش آمد بریده بریده شد یعنی فاسدبود

علی چهارشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۷:۲۲

استاندارد افغانستان از استاندارد کشور ما بالاتره..مگر با یک علامت استاندارد کیفیت جنس یا کالا بالا میره، اگر اینطوری هست ما هم با زدن یه علامت استاندارد جنسهای با کیفیت اروپا میزدیم

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰:۴۵

اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟!

ناشناس سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴

مردم دیگه به همه چیز و همه کس بی اعتماد شدن ، اینها هم احتمالا مالیات ندادن

ناشناس سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

باسلام.واقعااگرپی‌گیرباشید.پیداکردن‌این‌تولیدکننده‌کارسختی‌نیست

ناشناس سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

همان دوغ غیر استانداردبیاریدما میخریم ومیخوریم همه چیز ها عالی هست مانده همین دوغ این هم که شما درست میکنید
بروید ادای مسولین دلسوز در نیارید شماکه دوغ علاودرجه یک میخوریدمشکل ندارد
ما هم از دور نگاه دوغ میکنیم گفتند برای چشم ضرر ندارد
کجایی دوغ غیر استاندارد

جوانی که نادیده رای داد.که بهش قول کار دادن بهش با سخنان دروغ وعده داد. سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

مگه هنوز از قشر ما مردم فقیر و متوسط کسی هست که بتوته ماست.پنیر.شیر.دوغ.کره.تخم مرغ.محصولات لبنی و لوازم خوراکی لزوم اولیه یه خانواده که این روزها بر اثر گران شدن بی حدو اندازه این نوع محصولات همه این قشر خانواده هایی که در بالا نام بوردم از نداشتن پول برای خرید این محصولات سو تغذیه گرفتن..بخدا که من چقدر وقته که رنگ این نوع محصولات رو ندیدم و نتونستم برای زن و بچه ام توی یخچالمان یا سر سفره مان فراهم کنم..واقعا دلت خوشه که میگی از این نوع دوغ رو بخرید یا نخرید.واقعا دلت خوشه

حسین سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

هر مغازه ای که بری انواع دوغ بدون نام و نشان هست. تازه یادشون افتاده که دوغ غیر استاندارد هست تو بازار. ماست سنتی ها همشون بدون درب میارن تو مغازه ها، رو سرشون پر از آشغال های هست که از زیر سبد میریزه رو ماست

آخرین اخبار