چاپ کد خبر: 5625
26 اسفند 1397
در آستانه تعطیلات نوروز

هشدار جدی پلیس آگاهی فارس به شهروندان

9599240 620

به گزارش اول فارس از شیراز، فرج شجاعی رییس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تکاپوی شهروندان برای خانه تکانی و خرید نوروزی، شهروندان مواظب سوء استفاده‌های احتمالی باشند.

وی افزود: افرادی که برای نظافت منزل، فروش اسباب و اثاثیه مستعمل و یا انجام کار‌های تعمیراتی به منزل آورده می‌شوند، حتماً با شناخت قبلی و افراد مورد اطمینان باشند و از آوردن افراد دوره گرد و ناشناس به منزل جدا خودداری کنند.

شجاعی با بیان اینکه در صورت به‌کارگیری نظافتچی و تعمیر کار در منزل، حتما یکی از اعضای خانواده حضور داشته باشند، گفت: در هنگام حضور نظافتچی و تعمیر کار در منزل، از بیان مطالب غیر ضروری مانند تعداد اعضا خانواده، شغل، ساعت‌های ورود و خروج، نشان دادن طلا و جواهرات خودداری کنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس تأکید کرد: در صورت حضور نظافت چی یا تعمیر کار منزل، از قرار دادن پول و طلاجات یا اشیای قیمتی در دید و دسترس خودداری کنید.

شجاعی یادآور شد: چنانچه برای خرید از منزل خارج می‌شوید سعی شود یکی از اعضای خانواده در خانه حضور داشته باشد؛ و اگر لزوما باید همه با هم از منزل خارج شوید ضمن اطمینان از قفل کردن درب‌های ورودی و پشت بام، یکی از چراغ‌ها را روشن بگذارید و حتماً به همسایه مجاور بسپارید.

وی با بیان اینکه اگر در هنگام خرید فرزند خردسال همراه دارید حتما نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره تلفن همراه را روی تکه کاغذی نوشته و در جیب لباس او قرار دهید، گفت: به گونه‌ای که فرزند خردسال شما دچار ترس و اضطراب نشود به او بیاموزید که از افراد ناشناس هدیه و به ویژه خوراکی دریافت نکند و همراه افراد ناشناس نرود و سعی کنید از پوشاندن زیور آلات به کودکان خودداری شود.

شجاعی بیان کرد: در هنگام خرید رفتن با توجه شلوغی خیابان‌ها، حتی‌الامکان از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید و اگر مجبور به استفاده از خودروی شخصی شدید، حتماً آن را در پارکینگ و یا توقف‌گاه‌های مناسب قرار دهید.

رئیس پلیس آگاهی فارس توصیه کرد که از قرار دادن کیف دستی، پول نقد و اشیای قیمتی در درون خودرو خودداری و از همراه بردن همه مدارک شناسایی و مالکیتی در هنگام خرید خودداری کنید.

وی گفت: در هنگام خرید خودتان کارت را وارد دستگاه پوز کنید و شماره رمز و مبلغ را وارد کنید و رسید پرداخت پول را از فروشنده تحویل بگیرید و مبلغ آن را بررسی کنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس افزود: در محل‌های شلوغ و پر جمعیت مانند پیاده‌روها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و اتوبوس‌ها مواظب اطراف خود به ویژه افرادی که خودشان را به شما نزدیک می‌کنند، باشید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار