چاپ کد خبر: 52553
12 اردیبهشت 1400

هشدار دانشگاه علوم پزشکی به مراکز پوست ، مو و زیبایی در شیراز

کلینیک زیبایی ، پوست ومو
به گزارش اول فارس،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:یک مرکز غیرمجاز پوست، مو و زیبایی در شیراز، با پیگیری کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعطیل شد.
دکتر اورنگ ایلامی افزود: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز در یکی از مرکز متخلف ارائه خدمات پوست و مو، کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه موضوع را پیگیری کرده و پس از تایید تخلف و دستور مقام قضایی، مرکز یاد شده تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با تاکید بر اینکه مجوز فعالیت قانونی حوزه درمان، باید از اداره صدور پروانه های معاونت درمان دانشگاه صادر شود، افزود: باید پزشکان و پیراپزشکان پیش از همکاری یا عقد قرارداد با افراد و مراکز درمانی، نسبت به وجود مجوز قانونی فعالیت، اطمینان حاصل کنند.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز، می تواند با خطرات و عوارض جبران ناپذیری همراه باشد.
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار داشت: تمامی مکان های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند و مراجعه به هر مرکزی فاقد مجوز و تابلو، بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان مردم خواهد بود.
مشاور معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به اینکه ممکن است در یک مرکز قانونی، خدماتی ارایه شود که متناسب با صلاحیت آن مرکز نباشد، افزود: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

دکتر مجید اکبرزاده با بیان اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هموطنان است، از مردم خواست تا به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند و ضمن خودداری از مراجعه به مراکز غیرقانونی و زیرزمینی؛ در صورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه اطلاع دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار