چاپ کد خبر: 49324
10 فروردین 1400

هشدار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی مرگ ۸ بیمار کرونایی

اوج گیری کرونا در استان فارس

به گزارش اول فارس ، دکتر «عبدالرسول همتی» با  اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۹۴ هزار و ۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۸۷ هزار و ۳۸۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۶۲ هزار و ۴۸۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۳ هزار و ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۷۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۸۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۹ هزار و ۳۴۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با ابراز نگرانی از مشاهده موارد بی توجهی عمومی به پروتکل های بهداشتی به ویژه افزایش مسافرت ها، سهل انگاری ها و ساده انگاری ها در جامعه، پیامد این امر را افزایش قابل توجه بار مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، همچنین موارد بستری در بیمارستان های استان دانست که به صورت روزانه در حال افزایش است.

دکتر همتی ضمن اعلام مشاهده مواردی از دارا بودن علایم نوع جهش یافته بیماری در میان مبتلایان به کووید ۱۹، نسبت به در پیش داشتن روزهای سخت کرونایی در پایان فروردین و اردیبهشت امسال هشدار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه هم اکنون با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ مواجهیم، از عموم مردم خواست تا همچون گذشته در زمینه رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و مراجعه به مکان های شلوغ و پرتردد همکاری داشته باشند تا بتوانیم از بحران کنونی عبور کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار