چاپ کد خبر: 75448
1 اسفند 1400

هشدار زرد هواشناسی برای بارش برف و باران در استان فارس

هشدار زرد

سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس گفت:  بارش برف و باران همراه با کاهش دما و وزش باد شدید از امشب استان فارس را فرا می‌گیرد.

به گزارش اول فارس ، سعید رنجبر  از ورود سامانه بارشی جدید و هشدار جوی سطح زرد هواشناسی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این سامانه بارشی ویژه نواحی کوهستانی و سردسیر شمالی استان را در برمی‌گیرد و زمان فعالیت آن از بامداد روز یکشنبه تا دوشنبه دوم اسفندماه خواهد بود.

وی افزود: برای امروز یکشنبه یکم اسفندماه بارش باران در مناطق شمالی و به صورت ضعیف در نواحی مرکزی و برخی نقاط جنوبی استان همراه با وزش باد شدید به ویژه در شمال و شرق استان همراه با بارش برف در مناطق کوهستانی سردسیر و مرتفع مورد انتظار است.

رنجبر ادامه داد: برای روز دوشنبه دوم اسفندماه بارش پراکنده باران در نقاط استان به تدریج کاهش ابر و عبور سامانه را در پیش رو خواهیم داشت.

سرپرست هواشناسی استان فارس هشدار داد: کاهش محسوس دما به ویژه در مناطق شمالی استان، کاهش دید، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‌‏ها و محور‌های کوهستانی از مخاطرات پیش‌بینی شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به جاری شدن روان آب و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند، همچنین عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشار گاز با توجه به کاهش محسوس دما طی هفته جاری مورد تاکید است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هادی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

هواشناسیتون هم عین خودتون بدرد نخوره.بدبختا

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

الان داره میاد پراکنده نم نم هشدارنمیخات

آخرین اخبار