چاپ کد خبر: 49522
12 فروردین 1400

هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش بادهای بسیار شدید در استان فارس

باد شدید 2

 هواشناسی استان فارس اعلام کرد: با توجه به آخرین پیش‌بینی‌ها وضعیت آب و هوایی استان فارس در وضعیت زرد قرار گرفته و وزش تندباد استان فارس را دربر می گیرد.

بر اساس این گزارش ، وزش باد از بعد از ظهر روز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه در سطح استان فارس آغاز خواهد شد و این وزش باد به گونه‌ای است که سراسر استان را شامل خواهد شد.

وزش باد از بعد از ظهر روز جمعه سیزدهم فروردین ماه به شدت بیشتری در نواحی شمالی و مرکزی استان خواهد داشت و توصیه شده با توجه به اینکه در نواحی شمالی شاهد وزش بیشتر باد هستیم بایستی افراد در مناطق شمالی و مرکزی استان موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

بر اساس این هشدار این سامانه در چهاردهم فروردین ماه بیشترین فعالیت خود را در سطح استان فارس خواهد داشت به گونه‌ای که شاهد وزش بادهای شدید و بسیار شدید در سطح استان هستیم که این سامانه کاهش شدید و گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی استان فارس به شهروندان هشدار داد: با توجه به نوع فعالیت این سامانه انتظار می‌رود شاهد شکستن درخت‌ها و سازه‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده‌اند کاهش دید و افزایش گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.

این گزارش حاکی است: پایان فعالیت این سامانه اواخر ساعات روز شنبه ١۴ فروردین خواهد بود و انتظار می‌رود افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند و کودکان از منزل خارج نشوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار