چاپ کد خبر: 52484
11 اردیبهشت 1400

هشدار سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه جدید بارشی در استان فارس

هواشناسی new 4

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس، مهرداد قطره سامانی گفت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی فارس، فعالیت سامانه بارش‌های رگباری، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال بارش تگرگ موجب ایجاد سطح زرد در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت در مناطق شمال شرق و جنوب شرق فارس افزایش ابر پیش بینی می‌شود و تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد.
مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: برای فردا بارش‌های رگباری، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.
قطره سامانی گفت: برای روز دوشنبه و سه شنبه افزایش ابر، رگبار و رعد و برق از بعد از ظهر در سطح استان بویژه مناطق شمالی، شرقی،جنوب شرقی و مرکز استان پیش بینی می شود.
وی اعلام کرد: با فعالیت این سامانه رگبار و رعد و برق موقت بهاری همراه با وزش باد شدید موقت، احتمال تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل ها، طاعقه و برق گرفتگی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تاکید کرد: با توجه به نوع فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خطر برق گرفتگی پیش بینی می‌شود.

قطره سامانی ادامه داد: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق به سبب وقوع صاعقه خودداری کنند.
وی، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها اشاره و بر لزوم استحکام‌بخشی این سازه‌ها تاکید کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار