چاپ کد خبر: 45049
22 بهمن 1399

هشدار سازمان هواشناسی کشور به کشاورزان و باغداران/ کاهش ۴۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل

هواشناسی new 3

به گزارش اول فارس ، یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که نسبت به تهویه و تامین سوخت گلخانه در مناطق سردسیر اقدام کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ، با اشاره به اینکه در اغلب مناطق کشور جو آرام و صاف است، اظهار کرد: با عبور موج ضعیف تراز میانی جو، روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در البرز شرقی و برخی نقاط شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود‌‌.

او افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به برداشت گوجه فرنگی و صیفی جات اقدام کنند.

حقیقت در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان بیان کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت نارنگی در استان هرمزگان و مساعد بودن شرایط جوی، طی روزهای آینده باغداران نسبت به برداشت اقدام کنند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به افزایش دما و احتمال طغیان ملخ در استان بوشهر در اواخر بهمن شرایط برای پایش و مبارزه با ملخ طی روزهای آینده فراهم است.

او در توصیه‌ای به گلخانه داران گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می‌شود که نسبت به تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت گلخانه و سالن پرورش قارچ در مناطق سردسیر اقدام کنند.

در  اکثر استان‌های کشور بارش کمتر از نرمال است

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته، مجموع بارش کشور ۷۹.۱ میلی متر بوده که در دوره بلندمدت ۱۱۶.۹ میلی متر بوده است و این امر کاهش ۴۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۳۲ درصدی نسبت به دوره نرمال بلندمدت را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اکثر نقاط کشور بارش کمتر از نرمال است، افزود: بنابر آمار بارش در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، گلستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نرمال قرار دارد.

او در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که از نظر دما در استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ۱ تا ۳ درجه و سایر نقاط ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت‌.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهندس نصیر شنبه , ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۷

بنابر آمار بارش در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، گلستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نرمال قرار دارد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متن خبر اشتباه هست امسال تا این لحظه بر اساس آمار بارش سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ۹۰ درصد کاهش رتبه اول و دوم خشکسالی امسال بین استان ها هستن
این استان هایی که ایشون نام برده در صدر کم بارشی امسال بودن تا الان بعلاوه خراسان شمالی

ناشناس پنجشنبه , ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

این سازمان مفتخور چرا زودتر اعلام کم بارشی نکرد تا ابرها را بارور میکردیم حالا نوش دارو بعد از مرگ سهراب بچکار اید. .اخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ

آخرین اخبار