چاپ کد خبر: 17165
20 آبان 1398

هشدار | شهروندان داراب از مصرف آب بدبو خودداری کنند

 صادق جباری رئیس آبفا شهری داراب گفت: تزریق بیشتر از استاندارد گاز “کلر” در تصفیه خانه آب شرب این شهر، باعث ایجاد بو و طعم نامطلوب در آب مناطقی از این شهر شده است؛ شهروندان این مناطق لازم است از مصرف چنین آبی خودداری کنند.

نتیجه تصویری برای کلر زیاد آب

به گزارش اول فارس، رئیس آبفا شهری داراب افزود: در پی تست فنی ایستگاه پمپاژ توسط پیمانکار، مقداری از این آب وارد مخزن شهرک الزهرا شده که منجر به ایجاد بو و طعم و مزه گاز کلر در آب و شکایت شهروندان شد که بلافاصله پس از اطلاع؛ مخزن از مدار خارج و بطور کامل شستشو شده و آب استاندارد مجددا وارد مدار شد.
وی در ادامه گفت: با این حال با توجه به اینکه آب غیراستاندارد طی ساعاتی وارد مخازن و لوله‌کشی منازل شده است ممکن است تا ٢۴ ساعت طعم و بوی کلر در آب احساس شود.
جباری  تاکید کرد: آب شربی که هم اینک وارد شبکه آبرسانی می شود، از نظر میزان تزریق کلر در وضعیت استاندارد قرار دارد و هیچ مشکلی نیست.
زاهدانی رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب نیز در خصوص بو و طعم نامطلوب آب شرب داراب در روز دوشنبه گفت: آزمایش های اولیه حاکی از کلر زیاد است، برای اظهار نظر نهایی آب شهر به آزمایشگاه شیمی در استان فرستاده می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار