چاپ کد خبر: 53413
20 اردیبهشت 1400

هشدار مدیر بورس فارس در خصوص خرید و فروش ارز‌ دیجیتال

بیت کوین

به گزارش اول فارس، مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس با اشاره به موج جدید ایجاد شده در سطح بین الملل در زمینه سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها و نگرانی‌های حاصل از آن در سطوح تصمیم گیری، گفت: کره جنوبی و ترکیه، جلودار وضع قوانین در این زمینه شده اند؛ در ایران بیم و امید‌هایی در این زمینه به وجود آمده است که باید به آن‌ پرداخته شود.
محمدکیامهر با بیان این که امید به دورزدن تحریم‌ها و بیم از دست رفتن سرمایه مردم و تکرار دوباره وقایع بورس می‌تواند مهم‌ترین دلیل استقبال هم استانی‌ها و عموم مردم از رمزارز‌ها باشد، اظهارداشت: این کار منجر به خروج بخش قابل توجهی از منابع از بازار سرمایه شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی تهدید‌ها در بازار رمز ارز‌ها وجود دارد که هم استانی‌ها باید نسبت به آن هوشیار باشند، ابرازداشت: یکی از مهمترین چالش‌های موجود نبود آموزش کافی در این زمینه است که می‌تواند مجدداً بحران به وجود آمده در یک سال اخیر -در زمینه بورس- را تکرار کند.
مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس، نبود آگاهی در زمینه حفاظت از رمزارز‌ها “ارز دیجیتال ” را نیز از دیگر چالش‌های این حوزه برشمرد و گفت: متأسفانه بسیاری از هم استانی ها، هنوز تفاوت میان حساب‌های تِرِید (trade) و کیف پول را نمی‌دانند و این می‌تواند زمینه کلاهبرداری‌های بزرگی مانند آنچه دو صرافی «تودکس» و «وبین کوین» در ترکیه به وجود آوردند را فراهم کند.
وی با تاکید بر این که زوایای کمتر شناخته شده و پشت پرده پیچیده ارز‌های دیجیتال به لحاظ فنی می‌تواند این بازار را به بستری ایده‌آل برای اقدامات مجرمانه نظیر پولشویی، تأمین مالی تروریسم، کلاهبرداری و تأمین منابع سایت‌های شرط‌بندی تبدیل کند، تصریح کرد: این‌ها مسایلی است که ریسک سرمایه‌گذاری در معاملات رمز ارز‌ها را افزایش داده و علاقمندان به سرمایه گذاری در این بازار باید از آن‌ها آگاه باشند.
مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس، تکرار سیگنال فروشی را یکی دیگر از مخاطرات بازار رمزارز‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر، کانال‌های تلگرامی با بیش از یکصد هزار دنبال کننده وجود دارد که می‌توانند مشابه بورس ایران، زمینه را برای کلاهبرداری افراد سودجو فراهم کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار