چاپ کد خبر: 100767
8 دی 1401

هشدار مهم هواشناسی به باغداران بوشهر و کشاورزان سراسر کشور !

باغداران در مناطق سردسیر تنه درختان را با رنگ سفید بپوشانند.

هواشناسی کشاورزی
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران توصیه می شود از بریدن شاخه های آلوده و بقایای گیاهی از سطح باغات اقدام کنند.

به گفته او، گلخانه داران جهت تامین سوخت گلخانه مورد نیاز تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

غلامی می گوید: در مناطق سردسیر باغداران تنه درختان را با رنگ سفید جهت جلوگیری از سرمازدگی و آفتاب سوختگی بپوشانند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به ناپایداری جوی، باغداران از هرگونه آبیاری باغات در استان بوشهر اجتناب کنند. همچنین کشاورزان از آبیاری مزارع زعفران جهت جلوگیری از آسیب دیدگی به پیاز زعفران خودداری کنند.

او گفت: با توجه به شروع فصل برداشت و تغییرات دمایی، پرورش دهندگان ماهی، مدیریت و تغذیه ماهیان را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در جنوب غرب، جنوب، مرکز و نوار شرقی کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین ابرناکی در نیمه غربی کاهش می یابد.

روز پنجشنبه در جنوب شرق وزش باد پدیده غالب است و در ساعات بعدازظهر در استان های گیلان، مازندران و شرق اردبیل بارش پراکنده و وزش باد انتظار می رود. همچنین روز جمعه در سواحل گیلان و مازندران بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای صنعتی واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز، تهران و شهرهای اصفهان، اراک و تبریز افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

پیش بینی بارش سیل آسا و شدید باران و برف ۱۰ روزه در ۲۰ استان

ببینید|چند عکس زیبا از طبیعت و یک غزل سعدی ؛ حال دلتون خوش

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار