چاپ کد خبر: 46907
14 اسفند 1399

هشدار نارنجی هواشناسی به دلیل وقوع طوفان در استان اصفهان

هواشناسی 14

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: هشدار نارنجی هواشناسی استان اصفهان به دلیل وقوع طوفان در استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش اول فارس ، فاطمه زهرا سیدان  با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر نفوذ تدریجی سامانه‌ی ناپایدار به استان از امروز بعدازظهر تا اواخر وقت روز جمعه است.

وی افزود: بر این اساس امروز به تدریج شاهد افزایش ابر و از ساعات بعدازظهر و شب بارش باران و برف در مناطق غربو جنوب خواهیم بود.

بارش باران تا جمعه شب

رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه از نیمه شب جمعه تا اوایل روز جمعه در سایر نقاط استان نیز با شدت کمتر بارش پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: از اواسط روز جمعه تا اواخر وقت جمعه وزش باد شدید در بسیاری از مناطق استان پدیده غالب خواهد بود که در برخی ساعات به طور لحظه‌ای همراه با وقوع طوفان لحظه‌ای و در مناطق شرق، شمال شرق و تا حدی مرکز توأم با گرد و خاک محلی و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وزش باد شدید در استان اصفهان هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است، ادامه داد: این پدیده را تا عصر جمعه در استان داریم و از این رو شاهد کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی شرق، شمال و مرکز استان خواهیم بود.

سیدان با بیان اینکه به دلیل طوفان لحظه‌ای و گردو خاک محلی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تأسیسات شهری و سازه‌های موقت وجود دارد، تصریح کرد: از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، محکم کردن سازه‌های ساختمانی برای کاهش خسارات جانی و مالی و عدم صعود به ارتفاعات مورد توجه قرار گیرد.

افزایش ۵ درجه‌ای دما

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده ابراز داشت: در این بازه زمانی کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده دو تا پنج درجه افزایش خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین و سردترین ساعات بین ۱۹ و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است، ادامه داد: در این بازه زمانی چوپانان با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان اصفهان شناسایی شده است.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

بلوچستان تاکی خشک سالی هست

بهمن جمعه , ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۷

خشک سالی تا کی ادامه داره در اصفهان و شمال غرب اصفهان

آخرین اخبار