چاپ کد خبر: 38977
8 آذر 1399

هشدار هواشناسی به ساکنین شمال استان فارس در خصوص بارندگی ۳ روزه

بارش شدید باران 1

به گزارش گروه محیط ریست اول فارس ، با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از شب گذشته وارد استان شده موجب بارندگی در مناطق شمالی استان شده است، اظهار داشت: بیشترین میزان بارش باران مربوط به نیشان با ۳۸ میلی متر بارندگی در شهرستان ممسنی گزارش شده است.

او افزود: فعالیت این سامانه بارشی اغلب برای مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و به دلیل حجم زیاد بارش‌ها، احتمال سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

قطره سامانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط روز دوشنبه کماکان ادامه خواهد داشت، ادامه داد: برای کلانشهر شیراز ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم بارشی تا روز دوشنبه تدام دارد شاهد کاهش دما در استان نیستیم و برای روز سه‌شنبه یک وقفه بارشی ایجاد می‌شود، اما برای پایان هفته (چهارشنبه ۱۲ آذر، پنجشنبه ۱۳ آذر و جمعه ۱۴ آذرماه) موج دیگری وارد استان می‌شود و مناطق جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قطره سامانی افزود: پاسارگاد با کمینه دمای هوای ۴ درجه و لامرد با بیشینه دمای هوای ۲۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان فارس هستند.

مدیرکل هواشناسی فارس به شهروندان توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

ایا تا چند روز برف می بارد

آخرین اخبار