چاپ کد خبر: 47359
18 اسفند 1399

هشدار هواشناسی به کشاورزان در خصوص ورود سامانه جدید بارشی

هواشناسی کشاورزی

به گزارش اول فارس ، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.
مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی د از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

وی افزود: روز سه شنبه در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطق شرقی بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

حقیقت از ورود سامانه جدید بارشی دیگر به کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه گسترده به شمال غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

مدیر کل شبکه پایس هواشناسی ادامه داد: روز پنج شنبه با گسترش سامانه بارشی، بارش کل نوار شمالی، نواحی غرب و جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: در مناطق جنوبی کشور، شرایط دمایی برای انتقال نهال فراهم است و باغداران می‌توانند کاشت را انجام دهند. همچنین به علت وزش باد شدید، باغداران از قیم پای درختان استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در مناطق مرکزی و شمالی کشور، گلخانه داران مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند و با طناب کشی روی پلاستیک‌ها را محافظت کنند.

حقیقت از شیوع آفت در باغات مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به کمبود بارش، احتمال طغیان آفات در باغات مرکبات وجود دارد، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که رصد و پایش در باغات  را انجام دهند.

کاهش ۳۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت
وی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تاکنون ۹۸.۵ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۶۹.۶ میلی متر و در بلندمدت ۱۴۶.۸ میلی متر است که این امر کاهش ۳۲.۹ درصدی نسبت به دوره بلندمدت و ۴۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه بارش در همه استان‌ها نرمال و کمتر از نرمال است، خشکسالی تا پایان سال ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار