چاپ کد خبر: 47493
20 اسفند 1399

هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران ، برف و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور

بارندگی 6

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روز‌های پایانی هفته جاری بارش قابل ملاحظه برف و وزش باد شدید را در ارتفاعات بیشتر استان‌های کشور خواهیم داشت. از این‌رو اکیدا توصیه می‌شود که طی این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

به گزارش اول فارس ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای پایانی هفته جاری بارش قابل ملاحظه برف و وزش باد شدید را در ارتفاعات بیشتر استان‌های‌ کشور خواهیم داشت. از این‌رو اکیدا توصیه می‌شود که طی این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

صادق ضیاییان با تاکید بر اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ اسفند) از هرگونه فعالیت کوهنوردی خودداری شود، اظهار کرد: از فردا بارش‌ها در کشور آغاز می‌شود که در کوهستان‌ها همراه با وزش باد شدید و بارش برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و وزش باد شدید در رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی روز جمعه (۲۲ اسفند) بارش برف در رشته کوه البرز، ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، سمنان، البرز، قزوین، گیلان، آذربایجان شرقی و رشته کوه سبلان در اردبیل قابل ملاحظه خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی ارتفاعات استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و کردستان را نیز دربرخواهد گرفت، گفت: به‌طورکلی در تمام ارتفاعات کشور بارش برف سنگین همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این شرایط در ارتفاعات شمال شرق کشور و ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز دور از انتظار نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور دما کاهش می‌یابد، گفت: احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته بسیار زیاد است. از این‌رو شدیدا توصیه می‌شود که از هرگونه فعالیت کوهنوردی خودداری شود.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE %D8%A7%D8%B5%D9%84

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار