چاپ کد خبر: 33317
7 مرداد 1399

هشدار هواشناسی در خصوص رگبار باران و آبگرفتگی معابر در جنوب و غرب فارس

اداره کل هواشناسی فارس نسبت به رگبار باران و وزش باد نسبتا شدید و آبگرفتگی معابر در نیمه جنوبی و غربی این استان هشدار داد.

آب گرفتگی موقتی برخی از معابر تهران در سه روز گذشته - خبرگزاری مهر ...

به گزارش اول فارس، رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس با اعلام این اخطار بیان کرد: فعالیت این سامانه که از روز گذشته در نیمه جنوبی و غربی استان آغاز شده تا امشب ادامه دارد.

فرید اسماعیل‌زاده افزود: این بارش‌ها سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن موقت مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و آبگرفتگی موقت جاده‌ها در زمان وقوع رگبار خواهد شد.
وی به شهروندان به ویژه عشایر توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات خودداری کنند و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی نیز اتخاذ شود.
او اظهار داشت: سامانه مذکور طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های لار، سروستان، خنج و کازرون به ترتیب سبب بارش ۱۰ و ۶ دهم میلیمتر، ۲ و ۹ دهم میلیمتر، ۹ دهم میلیمتر و هشت دهم میلیمتر باران شده است.
اسماعیل‌زاده افزود: در مجموع میزان بارندگی سال زراعی جاری در فارس نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۶۲ درصد افزایش داشته است.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار