چاپ کد خبر: 49582
13 فروردین 1400

هشدار وخامت وضعیت کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در استان فارس

کرونای انگلیسی در استان فارس new

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازنسبت به افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان فارس ،و تشدید وخامت وضعیت کرونا در فارس در روز‌های آینده هشداد داد.
 به گزارش اول فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز باگرامیداشت روز طبیعت و تاکید بر پرهیز از برنامه‌های تفریحی هر ساله ویژه این روز؛ وضعیت کنونی کرونا در استان فارس را نگران کننده خواند.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه در ادامه تکمیل ظرفیت دو بیمارستان شهید دکتر فقیهی و حضرت علی اصغر (ع)، بیمارستان شهید دکتر چمران به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت و هم اکنون وضعیت این بیمارستان نیز در آستانه تکمیل قرار دارد، افزود: به تمامی بیمارستان‌های قطب استان، بیمارستان‌های خیریه و خصوصی نیز برای پاسخگویی به حجم بالای مراجعات، آماده باش داده شده است؛ همچنین بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب نیز در حال آماده سازی برای آغاز به کار دوباره است.

لطفی اظهار کرد: در طی روز‌های اخیر، موارد بستری به گونه کم سابقه‌ای در استان بالا رفته که در صورت رعایت نکردن اصول  بهداشتی از سوی مردم، در آینده‌ای نزدیک با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراجعه قریب به دو هزار نفری به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا طی روز‌های اخیر را نیز از دیگر نشانه‌های خطر ویروس کرونا در استان اعلام کرد و گفت: این سطح از مراجعه، نشان دهنده گستردگی فراوان چرخش ویروس کرونا در جامعه است که تهدیدی جدی برای یکایک ما محسوب می‌شود.

لطفی اظهار کرد: متاسفانه شواهد موجود در جامعه نشان دهنده عادی شدن بیماری برای برخی افراد است و این در حالیست که هم اکنون به دلیل ورود گونه‌های جهش یافته جدید با خطر سرایت بالا و شدت ابتلای بیشتر، خطر این بیماری تشدید شده و لزوم رعایت بهداشت، بیش از پیش افزایش یافته است.

او نتیجه منفی اینگونه سهل انگاری‌ها را به خطر افتادن سلامت عمومی، به ویژه برای گروه‌های پرخطر دانست و ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از شهر‌های استان وضعیت عادی نداشته و رنگ‌بندی شهر‌ها نیز از وضعیت زرد به نارنجی و از وضعیت نارنجی به قرمز به صورت روزانه در حال تغییر است که باید جدی گرفته شود.

لطفی همچنین از افرادی که در طول این ایام با بی توجهی به پشیوه نامه های بهداشتی به سفر رفته اند خواست تا پس از بازگشت، در حد امکان ارتباط خود را با دیگران محدود کرده تا مانع از انتقال احتمالی ویروس به اطرافیان و خانواده شوند.

درخواست این مقام مسئول از عموم مردم استان در روز پایانی تعطیلات، جدی گرفتن بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از سفر و دورهمی‌های خانوادگی بود تا بتوانیم پیامد‌های منفی موج چهارم بیماری را نیز در حد امکان کاهش دهیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار