چاپ کد خبر: 58145
31 خرداد 1400

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری با عنوان حراج ویژه تابستانه

حراج ویژه تابستانه

 به گزارش اول فارس،سرهنگ سامع خورشادگفت: در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی شاهد ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی بوده که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: مهندسی اجتماعی دیگر شگرد مجرمان سایبری است که با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

او ادامه داد: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو تماس یا پیغام آن‌ها نبوده و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای سفارش شده می‌باشد.

سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین است.
رئیس پلیس فتا مازندران تاکید کرد: در خرید‌های اینترنتی شهروندان از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.
او گفت: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد، درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را ادامه نداشته باشد، می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.
رئیس پلیس فتا مازندران از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار