چاپ کد خبر: 39137
10 آذر 1399

هشدار پلیس فتای فارس در خصوص کلاهبرداری با تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مجرمان سایبری با وسوسه شهروندان برای دریافت تیک آبی صفحه خود در اینستاگرام از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: رشد تعداد کاربران و افزایش صفحات در شبکه های اجتماعی باعث سخت‌ شدن شناخت صفحات اصلی شده است؛ به همین دلیل اینستاگرام تیک آبی را که نشان تایید بوده به کاربر اعطا کرده تا در کنار حساب کاربری و جستجوی نمایه قرار دهد که به معنای رسمی بودن حساب کاربر یک شخصیت عمومی مشهور و یا نام تجاری در جهان است.

وی افزود: با توجه به علاقه کسب و کارها برای دریافت تیک آبی، مجرمان سایبری از این فرصت سوء استفاده کرده و از کاربران حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت تیک آبی دارند کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ حشمت سلیمانی یادآور شد: کلاهبرداران با فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی، فرآیند دریافت تیک آبی را یک فرآیند پیچیده تعریف کرده و بدین منظور از کاربر هزینه هنگفتی را دریافت می‌کنند و حتی آنها را به درگاه های فیشینگ بانکی هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فرآیند درخواست نشان تایید اینستاگرام از داخل خود نرم افزار، قسمت تنظیمات و بخش Request Verification انجام می‌پذیرد که شبکه اجتماعی اینستاگرام در صورت محرز شدن هویت شما و اصالت صفحه، این نشان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: کلاهبرداران با ترفند‌های روانشناسی مانند وسوسه کاربران، سعی در کلاهبرداری و دریافت وجه از کاربران را داشته که در صورت عدم هوشیاری کاربران، احتمال سوء استفاده از آنان متصور است؛ لذاکاربران دقت داشته باشند که تیک آبی به معنای تایید کلیه محتوا و یا محصولات یک صفحه نبوده و تنها اصالت یک صفحه را در مقابل صفحات جعلی نشان می‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان فارس تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار