چاپ کد خبر: 36965
3 آبان 1399

همه دانستنی‌ها ، مشخصات فنی و امکانات خودروی ال۹۰ جدید

به گزارش اول فارس ، خودروی ال ۹۰ که اولین بار در سال ۲۰۰۵ از سوی شرکت رومانیایی “داچیا” – از زیرمجموعه‌های شرکت رنو – معرفی شد، توانست با تکیه بر ویژگی‌هایی همچون استحکام و اقتصادی بودن به سرعت به بازار‌های جهانی از جمله ایران راه پیدا کند.

شرکت داچیا در تازه‌ترین اقدام خود از نسل جدید (۲۰۲۱) خودروی لوگان یا همان ال ۹۰ رونمایی کرد. محصولی که قرار است ماه‌های آینده وارد بازار‌های جهانی شود.

همه دانستنی‌های ال۹۰ جدید

بر اساس اعلام شرکت رومانیایی سازنده ال ۹۰ (داچیا لوگان)، نسل جدید این خودرو بر روی پلتفرم CMF شرکت فرانسوی رنو سوار خواهد شد. با این وجود به لطف این پلتفرم، لوگان تازه نفس از نظر کیفی نسبت به نسل پیشین خود بروز‌تر شده است. از طرفی داچیا دست طراحان را برای اعمال تغییرات باز گذاشته است تا خودرویی شکیل‌تر به مشتریان تحویل داده شود.

رنو برای لوگان، تاکنون کلاس‌های مختلفی را در نظر گرفته که شامل واگن استیشن و حتی پیکاپ نیز بوده است. خودرویی که بسته به بازار فروش آن، ممکن است با برند داچیا و یا رنو به فروش رفته باشد. معمولاً این خودرو در بازار‌هایی که برند داچیا ناشناخته بوده و ممکن است مشتریان آن را نشناسند و از خودروی آن استقبال نکنند، با همان برند رنو که شناخته‌شده‌تر است، به فروش می‌رود.

شرکت داچیا (Dacia) تولیدکننده‌ خودرو‌های ارزان قیمت در رومانی است که از سال ۱۹۹۹ به گروه خودروسازی رنو تعلق دارد.

با این حال داچیا وعده داده است که تازه وارد‌های خود را از ماه آینده ثبت سفارش کند و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری یا از ابتدای سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

البته شرکت رومانیایی داچیا علاوه بر لوگان (ال ۹۰) از نسخه تازه ساندرو و استپ وی هم پرده برداشته تا سبد محصولات خود را متنوع‌تر کند.

همه دانستنی‌های ال۹۰ جدید

” ال ۹۰ ” تازه نفس با طراحی جذاب‌تر 

تلاش داچیا برای ایجاد تغییرات اساسی در طراحی نسل جدید لوگان (ال ۹۰) جواب داده و توانسته علاوه بر حفظ ویژگی اقتصادی و استحکام آن، طراحی جذاب‌تری نسبت به نسل‌های پیشین لوگان ارائه کند. با این وجود سبک طراحی متفاوت برای داچیا لوگان، می‌تواند مزیت‌های هر دو نوع طراحی هاچبک و سدان را در خود داشته باشد.

به این معنا که صندوق‌عقب و فضای بار آن نسبت به هاچبک افزایش‌یافته و ارتفاع خودرو و دیگر مزیت‌های هاچبک را نیز به سمت خود جذب کرده است.

از طرفی هدف از ساخت لوگان، داشتن یک خودروی اقتصادی رده پایین در بازار‌های جهانی بوده، پس اگرچه این طراحی مانند خودرو‌های روز دنیا با زوایای تیز و باله هوایی و دیگر مؤلفه‌های جذاب طراحی همراه نشده، اما در کل می‌توان گفت که با توجه به سگمنت مورد نظر، طراحی ساده و دل‌نشینی را دارد.

از نظر ظاهری نیز داچیا لوگان سعی داشته تا با حفظ اصالت خود، با تغییراتی به یک سدان امروزی و مقرون به صرفه تبدیل شود. جلوپنجره مشبک، چراغ‌های LED با ظاهری Y شکل، رینگ‌های جدید و چراغ‌های LED در بخش عقب باعث شده تا نسل جدید داچیا لوگان از نظر ظاهری بهبود زیادی نسبت به نسل قبلی خود شاهد باشد.

در طراحی داخلی اگر چه با آنچه در تندر ۹۰ دیدیم، تفاوت زیادی وجود دارد، اما هنوز با یک خودرو کاملا اقتصادی طرف هستیم. در واقع داچیا قصد نداشته با متریال و قالب سازی پیچیده، کلاس قیمتی لوگان را تغییر دهد. از آمپر‌ها و صفحه نمایش دیجیتال در پشت فرمان خبری نیست و متریال داشبورد و کنسول نیز خشک استفاده شده‌اند. اصلی‌ترین عنصر طراحی داخلی مانیتور لمسی خودرو است که به یک نگه دارنده گوشی موبایل هم مجهز شده است.

کنسول و جلو داشبور خودرو خلوت است و کلید‌های حداقلی کولر و بخاری و آلارم جاده‌ای در آن دیده می‌شود. با این حال فرم طراحی خروجی‌های هوا جالب توجه و متفاوت از مدل‌های قبلی است.

لوگان در نسلی که با نام تندر به ایران آمد خودرو جاداری است، این سنت در نسل سوم لوگان هم ادامه یافته و با استفاده از فاصله محور بیشتر، خودرو جادارتر نیز شده است.

همه دانستنی‌های ال۹۰ جدید

مشخصات فنی و امکانات رفاهی “ال ۹۰” نسل جدید

داچیا لوگان مدل ۲۰۲۱ دارای ۴۳۹۶ میلی‌متر طول، ۱۸۴۸ میلی‌متر عرض و ۱۵۰۱ میلی‌متر ارتفاع است. این شرکت برای نسل جدید لوگان پیشرانه ۳ سیلندری را در نظر گرفته است. اولین گزینه برای داچیا لوگان مدل ۲۰۲۱، یک پیشرانه ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر است که ۶۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است.

پیشرانه بعدی که برای نسل جدید ال ۹۰ قابل سفارش است، یک پیشرانه ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که ۹۰ اسب بخار را به چرخ‌ها می‌فرستد.

خریداران می‌توانند از بین دو گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس CVT یکی را برای خودروی خود سفارش دهند. قدرتمندترین موتوری که برای نسل جدید داچیا لوگان وجود دارد، یک موتور ۱۰۰ اسب بخاری TCe است که توان تولیدی را به کمک یک سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی به سمت چرخ‌ها هدایت می‌کند.

این پیشرانه‌های کم حجم و کم قدرت موجب شده تا نسل جدید لوگان به یک خودروی کاملا اقتصادی و به صرفه از نظر مصرف سوخت تبدیل شود.

همه دانستنی‌های ال۹۰ جدید

بررسی امکانات رفاهی این خودرو نشان می‌دهد که در فضای داخلی نسل جدید ال ۹۰، یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی که شباهت زیادی به تبلت دارد وجود دارد. این صفحه نمایش از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. خریداران می‌توانند سیستم صوتی موجود درون کابین را با ۲، ۴ و یا ۶ اسپیکر سفارش دهند.

یک نمایشگر ۳.۵ اینچی در پشت آمپر نیز فاصله میان عقربه‌های آنالوگ پشت آمپر را پر می‌کند.

بلوتوث، درگاه USB، سیستم کیلس، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع خودکار، دوربین دید عقب و ترمز دستی برقی از دیگر امکانات رفاهی موجود در کابین ال ۹۰ جدید هستند.

فضای بار داچیا لوگان مدل ۲۰۲۱ می‌تواند ۵۲۸ لیتر بار را درون خود جای دهد. برای تضمین ایمنی سرنشینان، داچیا امکانات و سیستم‌های ایمنی نظیر ۶ ایربگ، ترمز‌های اضطراری، سنسور دید نقاط کور، دستیار پارک و سیستم ESP را در نسل جدید لوگان قرار داده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدرضا پنجشنبه , ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

النود همیشه درحال پیشرفته مثل ۴۰۵ وپارس نیست که ۲۰ساله تولید میشن ولی تغییر نکردند

سلیم دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

باسلام قیمت این خودرو چنده درثانی چطوری میشه خرید .

ناشناس شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

قیمت چند

آخرین اخبار