چاپ کد خبر: 42599
22 دی 1399

هواشناسی ایران| ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور

هواشناسی new

به گزارش اول فارس، امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی ،  با بیان اینکه تا ۴ روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت گفت: این جو آرام زمینه ساز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت است که نتیجه آن تشدید شاخص آلودگی هوا خواهد شد.

او ادامه داد: در بسیاری از کلان شهر‌ها از جمله تهران، اهواز، تبریز، کرمان، اصفهان، قم، اراک، میزان آلاینده‌های جوی تشدید خواهد شد به طوری که شاخص آلودگی هوا در تهران به بیش از ۱۵۰ هم می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر احتمال بارش پراکنده در سواحل جنوبی دریای خزر وجود دارد افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و در این مناطق بارندگی آغاز خواهد شد و روز جمعه شاهد بارش‌ باران در غرب کشور خواهیم بود.

سرکرده با بیان اینکه از امشب تا روز سه شنبه در جنوب شرق کشور سرما تداوم خواهد داشت گفت: این سرما و کاهش دما به گونه‌ای خواهد بود که به تدریح شهرهای غربی کشور سردتر خواهند شد.

او با بیان اینکه روز پنجشنبه به علت وزش باد گرم جنوبی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دما به طور محسوسی افزایش می‌یابد افزود: این وضعیت زمینه ساز بالا آمدن سطح آب رودخانه و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبار آلود است و بیشترین دمای هوا  به  ۱۱ درجه و کمترین آن به ۲ درجه می رسد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار