چاپ کد خبر: 76321
8 اسفند 1400

پیش بینی آب و هوای بارانی آخر هفته در فارس و سایر استانهای کشور

بارندگی 26

طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌ها، پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ اسفند نفوذ یک سامانه بارشی در استان فارس پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های شرقی، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

طی این روز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

دوشنبه در نوار شرقی و سه‌شنبه در شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار و آرام است.

پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده که سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق خواهد شد و به تدریج جنوب غرب کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

از بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

بر اساس گزارش اول فارس، هواشناسی استان فارس اعلام کرد:  یکشنبه هشتم اسفند آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در مناطق جنوب غربی افزایش ابرهمراه با وزش باد گزارش شده است.
همچنین آسمان فارس برای دوشنبه نهم اسفندماه  صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
نقشه‌های فعلی تا پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه بارندگی در استان نشان نمی‌دهد.

شهرستان‌های پاسارگاد و خرم‌بید با چهار درجه بالای صفر سردترین نقطه فارس طی ۲۴ گذشته بودند و لامرد هم با  ۳۲  درجه بالای صفر گرمترین منطقه استان گزارش شده است.
هوای شیراز در بامداد یکشنبه به هفت درجه بالای صفر رسید و حداکثر دما هم  طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر ۲۴ درجه بالای صفر بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدجوادزاهدی یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

سلام هوا باران رحمت الهی آفتاب رحمت الهی، هوا خوب باران موفقیت
می کنید

آخرین اخبار