چاپ کد خبر: 48052
26 اسفند 1399

هوای شیراز برای تمامی گروه های سنی ناسالم است

images 6

 معاون محیط زیست استان فارس اعلام کرد: وضعیت هوای شیراز برای تمامی گروه های سنی ناسالم است

به گزارش اول فارس قاسم نهاوندی، گفت: بر اساس بررسی‌های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل وضعیت شاخص از ابتدای صبح که در شرایط قابل قبول بوده به سمت شرایط ناسالم برای گروههای حساس (شاخص ۱۴۹) قرار گرفته است. اما با ادامه این روند تا ساعاتی دیگر برای تمامی گروه‌ها ناسالم خواهد بود.

وی اظهار داشت: در تماس با کارشناسان اداره کل هواشناسی فارس شاخص آلایندگی هوا در این ساعت ۱۴۹ و ناسالم است اما احتمالاً تا ساعاتی دیگر عدد شاخص افزایش یافته و شرایط برای تمامی گروه‌ها ناسالم اعلام شود بنابراین از تمامی گروه‌ها درخواست می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی افزود: طبق اعلام اداره هواشناسی تا پایان هفته احتمال افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط با بارش‌های بهاری و پراکنده همراه خواهد بود.

نهاوندی در پاسخ به این پرسش که روند فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی در حال حاضر میزان دید دید بین ۳ تا ۶ کیلومتر است اما با تراکم گرد و غبار و افزایش آلودگی ممکن است این عدد به یک تا سه کیلومتر نیز برسد و تا روز پنجشنبه تراکم گرد و غبار بیشتر خواهد شد.

معاون نظارت و پایش، محیط زیست تصریح کرد: اداره کل هواشناسی فارس به علت دسترسی به تجهیزات مربوطه و همچنین امکان در اختیار داشتن اطلاعات ماهواره‌ای و سامانه‌های موجود مرجع ذیصلاح به این منظور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود، توصیه محیط زیست فارس این است که کلیه شهروندان به ویژه افرادی که دچار مشکلات و بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی بوده و همچنین کودکان و افراد سالخورده در شرایط کنونی از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

عضو گروه واتس اپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار