چاپ کد خبر: 92048
21 مرداد 1401

واکنش اعضای شورای شهر به وضعیت اصنافی بعنوان شهردار شیراز

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز  به طور رسمی و در جلسه فوق‌العاده شورا استعفای خود را به شورای اسلامی شهر شیراز تقدیم کرد./سخنگوی شورای شهر شیراز: اصنافی هنوز شهردار است؛ شاید تا شنبه

شهرداریشیراز 1

رئیس شورای شهر شیراز  در شیراز اظهار داشت: مطالبی که پیرامون استیضاح و عزل شهردار شیراز در فضای مجازی مطرح شده است، صحت ندارد و از نحوه خبررسانی برخی خبرگزاری ها اظهار تاسف نمود.
مهدی طاهری ضمن قدردانی از تلاش‌های اصنافی در مدت تصدی شهرداری شیراز به ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۱ و بحث سیل اخیر گفت: شهردار شیراز در طول مدت مسئولیت خود عملکرد خوبی داشت و اکنون به‌واسطه شرایط خود تصمیم به استعفا گرفت.

وی افزود: بحث استیضاح شهردار شیراز تنها در حد جلسه طرح سوال در شورا مطرح شد و پس از عدم اقناع تعدادی از اعضا در حد مشورت باقی ماند و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی‌بر عزل یا استیضاح شهردار شیراز کذب است.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین اضافه کرد:‌ استعفا مورد پذیرش شورای شهر قرار گرفت و مهندس سعید مصفا بمدت ۳ ماه بعنوان سرپرست شهرداری شیراز انتخاب شد.”فارس”


سخنگوی شورای شهر شیراز: اصنافی هنوز شهردار است؛ شاید تا شنبه
خبرهایی در فضای مجازی در خصوص برکناری احسان اصنافی شهردار شیراز مطرح شد که سخنگو و یکی از اعضای دیگر شورای اسلامی شهر شیراز این مساله را تکذیب و اعلام کردند که موضوع استیضاح شهردار شیراز به لحاظ قانونی مورد تائید نیست و احسان اصنافی هنوز شهردار این کلانشهر است.

محمدرضا هاجری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه پنجشنبه با اشاره به شایعه برکناری شهردار شیراز این موضوع را رد کرد و افزود: مقرر شده که شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ اعضای شورا با حضور فرماندار و شهردار شیراز تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرند.

هاجری ادامه داد: دیروز و امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورا درباره استیضاح شهردار این کلانشهر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: قانون درباره طرح استیضاح می‌گوید که باید این جلسه با حضور فرماندار یا نماینده وی برگزار شود و شهردار نیز در جلسه امروز حضور نداشت و در سفر مشهد بود.

هاجری اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد به شهردار و یا جلسه استیضاح وی، فرماندار شیراز باید حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفت نفر از اعضای شورای شهر شیراز از طرح سوال از شهردار قانع نشدند، گفت: براساس قانون مساله استیضاح شهردار با امضا و درخواست پنج نفر از اعضای شورا امکان پذیر است و در شورا به رای گیری گذاشته خواهد شد که باید فرماندار یا نماینده وی در این جلسه حضور داشته باشند.

جلسه شنبه علنی و با حضور خبرنگاران باشد

وی در ادامه گفت: خبرنگاران و مردم حق دارند مستقیم در جریان امور قرار داشته باشند و امیدواریم با موافقت هیات رئیسه شورا جلسه شنبه ۲۲ مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شود.

غلامعلی ترابی عضو دیگر شورا نیز  موضوع برکناری شهردار این کلانشهر را رد کرد و گفت: موضوع استیضاح شهردار در دست بررسی است اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ممکن است تا روزهای آینده حتی مباحث متفاوت از وضعیت کنونی هم اتفاق افتد و تاکنون تصمیم گیری درباره برکناری شهردار نشده و مباحث مطرح شده گمانه زنی بعضی رسانه‌ها بوده است.

عصر پنجشنبه ۲۰ مردادماه خبر برکناری شهردار شیراز در بعضی رسانه‌های استان فارس منعکس شد. این رسانه‌ها نوشته بودند: سعید مصفا به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شده است.”ایرنا”

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

غلامعلی جمعه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

…. به خودتون

آخرین اخبار