چاپ کد خبر: 87180
30 خرداد 1401

واکنش سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا به سخنان عضو شورای شهر شیراز/محمد رضا هاجری چه گفت؟

مهدی کشاورزی
سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در واکنش به سخنان یکی از اعضای شورای شهر شیراز در خصوص الحاق شهر صدرا به عنوان منطقه ویژه شهرداری شیراز گفت : لطفاً به فکر رفع مشکلات زیاد حاشیه های کلان شهر شیراز باشید.
مهدی کشاورزی با انتقاد شدید از سخنان این عضو شورای شهر شیراز گفت : نباید بدون کارشناسی و شتابزده حرف بزنیم و به دنبال جوسازی باشیم.
وی گفت: کلان شهر شیراز با مشکلات زیادی روبرو است هنوز در یک قدمی شهر صدرا در مناطق گویم و دوکوهک با مشکلاتی روبرو است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا افزود : استقلال واقعی شهر صدرا از کلان شهر شیراز می تواند بصورت اساسی به رفع مشکلات کمک کند نه الحاق آن به کلانشهری که خودش با مشکلات زیادی روبرو است.

کشاورزی اظهار کرد : پیشنهاد میکنم این عضو شورای شهر شیراز بازدیدی از محلاتی مانند سهل‌آباد، مهدی‌آباد، کوشک میدان، پای‌کُتا، شیخ‌علی چوپان، دِه‌پیاله و شهرک سعدی و… داشته باشد تا مشکلات را از نزدیک حس کند .

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به دلایل عقب ماندگی این شهر جدیددر برخی حوزه ها گفت : متاسفانه سرانه اعتباری شهر صدرا بعنوان یکی از شهرهای شهرستان شیراز در حوزه های بهداشت، فرهنگی، ورزشی، آموزش و…. در سال های گذشته به میزان لازم به آن اختصاص داده نشده است.
وی تاکید کرد : شورای شهر صدرا با وحدت و انسجام با برنامه ریزی منظم بصورت کوتاه ، میان و بلند مدت با کمک مدیران ارشد استانی گام های خوبی در یکسال گذشته برداشته است.
مهدی کشاورزی با تقدیر و تشکر از همکاری مدیران استانی بویژه استاندار پرتلاش طی یکسال گذشته گفت : برنامه ها اجرایی منظمی برای برون رفت از مشکلات در شهر صدرا در حال اجرا می باشد.


عضو شورای شهر شیراز:شهرصدرا زیرمجموعه شهرداری شیراز شود

محمدرضا هاجری

عضو شورای شهر شیراز پیشنهاد داد که شهر جدید صدرا نیز به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت شهرداری شیراز قرار گیرد و با بیان اینکه چنین مطلبی مطالبه شهروندان صدرا هم هست، خواستار راستی آزمایی این موضوع با نظرسنجی از شهروندان صدرا شد.

به گزارش اول فارس، محمد رضا هاجری عصر یکشنبه ۲۹ خرداد در شصت و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: با توجه به خدمات مدیریت شهری شیراز به شهر جدید صدرا و تبدیل این شهر به خوابگاه شاغلین در شیراز و وجود مجموعه‌هایی بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های پیوند اعضا و سوانح سوختگی که جملگی به نام شیراز است و مطالبه و استقبال ساکنین صدرا، باید مسئولان، پیگیری و کمک کنند تا این شهر جدید بعنوان منطقه ویژه شهرداری لحاظ و به تمام مشکلات و حرف و حدیث‌ها پایان داده شود.

هاجری خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بنگاه‌های مشاور املاک که از حالت طبیعی خارج و دلّالی را رونق داده و همچنین با توجه به بالا و پایین آوردن قیمت‌های زمین و مسکن، گرانی‌های نجومی ملک، لازم است دستگاه‌های نظارتی، گسترش بنگاه‌های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند.

او اظهار کرد: ضرورت و نیاز کشور، تمرکز روی تولید و نه دلّالی است، براساس بررسی که انجام شده از فلکه قصرالدشت تا فلکه معلم شیراز ، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک فعالیت می‌کنند، این رویه عادی نیست.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: تعدیل، کنترل و نظارت بر فعالیت این صنف می‌تواند در ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت‌های زمین و ملک اثر گذار باشد.

او در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی به مردم که همه مسئولان در تلاش هستند آن را کاهش و روند را به حالت طبیعی بازگردانند از اعضای شورا و شهرداری درخواست دارم بخشودگی ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز تا پایان سال تمدید تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

هاجری در ادامه با بیان اینکه اگر سه مجموعه نظامی، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز انتقال یابند، سرانه فضای سبز عمومی شهر دو برابر خواهد شد، گفت: این انتقال بزرگ، عزم ملی و همت محلی می‌طلبد که آن را مشاهده نمی‌کنیم، مگر آنکه مطالبه گسترده مردمی در فضای همدلانه، همگرایانه، رگ و احساس عزم ملی و همت محلی را بجنباند، تا شاید بتوان کاری در این حوزه انجام داد.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محسن دوشنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

درود بر شورای شهر صدرا

آخرین اخبار