چاپ کد خبر: 80264
18 فروردین 1401

واکنش نیروی انتظامی به گزارش تجاوز چند تبعه خارجی به یک خانم در قشم

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: درپی انتشار یک گزارش خبری کذب مبنی بر تجاوز چند تبعه خارجی به یک خانم قشمی، بلافاصله پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اول فارس، این مقام انتظامی اظهار کرد: درپی انتشار یک گزارش خبری کذب و شایعه مبنی بر تجاوز چند تبعه خارجی به یک خانم قشمی و همچنین انتشار خبر یورش برخی از شهروندان قشمی به منازل این اتباع در قشم، بلافاصله پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان انتظامی و پلیس فتا استان و شهرستان قشم قرار گرفت.

او تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته و رصد دقیق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد خبر تجاوز به یک زن قشمی به صورت ساختگی و دروغین و صرفا با قصد ایجاد تشویش در اذهان و افکار عمومی از سوی برخی از معاندین و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و ایجاد خدشه و شکاف در روابط سیاسی دو کشور مسلمان که سال‌ها روابط صمیمی با هم دارند، در فضای مجازی منتشر شده است.

این مقام انتظامی افزود: با تلاش همه جانبه کارشناسان پلیس فتا و بهره گیری از شیوه‌های نوین پلیسی، تعداد ۱۸ نفر از عاملان انتشار این گزارش کذب و شایعه در فضای مجازی که ۱۴ نفر در شهرستان قشم و ۴ نفر آنان خارج از استان و در شهرستان‌های جهرم، شیراز، گناوه و بوشهر بودند، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دو نفر از عاملان در قشم دستگیر و تلاش پلیس برای دستگیری دیگر متهمان ادامه دارد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته متأسفانه این خبر با همین عناوین و ادبیات بدون کم و زیاد کردن حتی یک کلمه در سال‌های ۹۳ و ۹۵ نیز به صورت خلاف واقع و کذب به قصد تشویش افکار عمومی در استان یزد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار