چاپ کد خبر: 99392
16 آذر 1401

واکنش مسئولان به هشدار زلزله بر روی گوشی‌های تلفن همراه

دقایقی پیش بر روی برخی گوشی‌های اندرویدی ساکنان تهران هشداری عجیب مبنی بر وقوع زلزله ظاهر شد.

به گفته برخی از کاربران، دقایقی پیش بر روی برخی از گوشی‌های کاربران از نوع سامسونگ و شیائومی، هشداری مبنی بر وقوع زلزله ظاهر شد؛ در حالی که هنوز زلزله‌ای ثبت نشده است.

هنوز اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس نیست و دلیل اعلام این هشدار به طور قطع مشخص نشده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرده که در پی اخلال در برخی گوشی‌های تلفن همراه این پیام جعلی نمایش داده شده و نباید به آن اعتنا کرد.

او به مردم توصیه کرده است از منازل خود خارج نشوند.


مدیریت بحران تهران:‌ پیام هشدار زلزله، شیطنت آمیز است
علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز این موضوع را تکذیب کرد. او با بیان اینکه به نظر می‌رسد این یک اقدام شیطنت آمیز برای تهیج و تحریک افکار عمومی باشد، گفت:‌« از مردم عزیز این می‌خواهم که به این پیام توجهی نکنند و خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند. ما علیرغم جعلی بودن این پیام، باز هم جهت اطمینان بیشتر لرزه‌های اخیر در محدوده تهران را بررسی کردیم که بیانگر این بود که هیچ مورد غیرعادی وجود ندارد.»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه این پیام جعلی است، خاطرنشان کرد:« هیچ سامانه‌ای در جهان و کشور ما وجود ندارد که زلزله را ساعت‌ها قبل از وقوع پیش‌بینی کند، به همین دلیل نیز واضح است که این پیام جعلی و شیطنت آمیز است. »

پیامک همراه اول و تکذیب هشدار زلزله
سامانه همراه اول نیز با ارسال پیامک انبوه ، اعلام کرد: «اگر پیام هشدار زلزله دریافت کرده اید، این پیام صحت ندارد.»

همچنین مدیرکل ارتباطات همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکینی که به اشتباه این پیامک را دریافت کرده‌اند، گفت: «این نوید را می‌دهم که هیچگونه هک و نفوذی در شبکه اتفاق نیفتاده است و این موضوع متاسفانه به دلیل خطای تیم تحقیقاتی که بر روی قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می‌کردند، اتفاق افتاده است. قرار بود این پیامک صرفا برای تیم تحقیقاتی ارسال شود، اما به دلیل اشتباه برای برخی مشترکین ارسال شده است.

هشدار زلزله 2

هشدار زلزله

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود: وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.

مدیرکل ارتباطات همراه اول هم در این باره گفت: «از مشترکین خود معذرت‌خواهی می‌کنیم. هیچ‌گونه هک و نفوذی نبوده است؛ مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است.»

معاون پدافند غیرعامل نیز در مورد ارسال پیامک زلزله برای مخاطبین گفت: واحد تحقیقات و توسعه شرکت همراه اول درحال ارزیابی و تست یک سامانه بوده است که بر اثر خطای انسانی به جای ارسال برای ده گوشی تست برای تمامی افراد ارسال شده است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار