چاپ کد خبر: 89795
24 تیر 1401

وداع تلخ فارس با “مهوش ” عروسی که با رسم مرگبار تیراندازی به خانه بخت نرفت

با رضایت خانواده مهوش لقائی ، پیکر وی برای سیر مراحل پزشکی قانونی جهت اهداء اعضا به بیماران نیازمند پیوند از بیمارستان فیروزآباد به شیراز منتقل شد.

مهوش لقایی

به گزارش اول فارس ، پیرو رسم غلط تیراندازی در مراسمات محلی سه شنبه شب مورخ ۲۱ تیرماه در یک عروسی‌ در فیروزآباد فارس، شوهر خواهر داماد به قصد شادی با اسلحه شکاری تیر شلیک میکند که به‌دلیل شلوغی و ناتوانی در کنترل اسلحه، تیر به عروس و دو فرد دیگر اصابت میکند. که در اثر این شلیک عروس به کما رفته و دو نفر دیگر مصدوم میشوند.

علی رغم تلاش‌های کادر درمان بیمارستان قائم(عج) فیروزآباد برای نجات جان عروس  “مهوش لقائی “ ، بعد از گذشت ۲روز مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی تایید گردید و در نهایت با اخذ رضایت از خانواده بزرگوارش و کارت اهداء عضو نامبرده، شامگاه ۲۴ تیرماه مصادف با شب میلاد امام هادی(ع) پیکر مهوش لقائی ۲۰ ساله برای سیر مراحل پزشکی قانونی جهت اهداء اعضا به بیماران نیازمند پیوند از بیمارستان فیروزآباد به شیراز منتقل گردید.

اقدام والا و تحسین برانگیز خانواده متوفی در اجازه بر اهدای اعضاء آن مرحوم به چند بیمار نیازمند پیوند،‌ نشان از روح بزرگ و نوع دوستی دارد و الگویی برای ترویج فرهنگ اهداء عضو در جامعه می باشد. تسلیم در برابر تقدیر الهی و رضایت بر این عمل انسانی، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال سبب استمرار حیات در وجود افراد دیگر خواهد بود.

اول فارس ضمن  تقبیح رسم غلط  تیراندازی در مراسمات و عروسی ها و درخواست از شورای تامین ، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی  استان فارس  برای مقابله با این رسم مرگبار ، با تقدیر از عمل انسان دوستانه اهدای اعضای بدن و تسلیت به خانواده محترم و همشهریان، از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و غفران الهی و برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت مینماید.

گروه واتساپ اول فارس

اشاره 1

فال ابجد روزانه امروز ۲۵ تیر بر اساس ماه تولد با تعبیر دقیق

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

خدا رحمتش کنه خیلی ناباورانه هست خدا به خانواده اش صبر بده

ناشناس شنبه , ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۰۷

اگر قانون باشد این نفهمی که این کارو کرده باید به چوبه یه دار بسپارن

بنده...سربه راه جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

من به عنوان یه لر هر وقت توعروسی اسلحه دست مردم توعروسی میدیدم حس بدی بهم دست میداد

ناشناس جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

روحش شاد و در آرامش ابدی باشد

ناشناس جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

روحش شاد و در آرامش ابدی
خدا به خانوادش صبر بده
این رسم غلط ، چی آرزوهایی را نابود کرد .

. جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

خدا رحمتش کنه روحش شاد هر کی بشنوه این خبرو خیلی سختش میشه خیلی سخته ایشالا خدا به خوانواده اش و همسرش صبر بده ??????????????

. جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه با این رسوم غلط، و من درآوردی هستیم…. در قرنی که بشر به فضا رفتن را تجربه می‌کند، نادان هایی با تیر حماقت، عروسی را به عزا، شادی را به ماتم، و خانه ی بخت را به قبرستانها بدل می‌کنند…. ن

ناشناس جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

خدارحمتش کنه ,تیراندازی وسط مردم اونم هوایی هیچ نشانه ای نداره مگر حماقت !
بعنوان یک قشقایی قبلانا که یادم میاد اول زن و بچه از مردا جدا بود دوم هدف مشخصی مثل کله قندی بود بالای بایداق,بایداق نوعی پرچم شادی با ارتفاع سر پشت بام یا چادر داماد بود , که درطرفی که ملت نبود اونهم تفنگ دست ادعاکار تیراندازی بود که به اون تیراندازی میکرند که بعد عروس آوردن یا جلوی عروس بود که هم هدف مشخص بود هم ملت میدونستند کی تیر خالی میشه الان تفنگ دست نا اهل وسط عروسی و جمع بی هوا…. کرده تیر و ساچمه خالی میکنند !

ارسلان جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

چقدر ناراحت کننده. این بی فرهنگی تا کی میخواد ادامه داشته باشه

ناشناس جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

خاک بر سر شوهر خواهر احمق داماد

آخرین اخبار