چاپ کد خبر: 72781
5 بهمن 1400

ورود سامانه بارشی جدید و بارش برف و باران در استان فارس

 اداره کل هواشناسی استان فارس  اعلام کرد: شمال استان  در پایان هفته برفی می‌شود.

سرما هوا هواشناسی

به گزارش اول فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی فارس گفت: برای روز ۶ و ۷ بهمن جوی آرام و پایدار برای استان  فارس پیش بینی شده است.
علیزاده با بیان این که یک سامانه بارشی ظهر پنج شنبه وارد استان می‌شود افزود: این سامانه بارشی سبب بارش برف در شهرستان‌های سپیدان و اقلید و بارش باران در شیراز و سد درودزن، بیضا، رستم، ممسنی، کازرون و کوهچنار می‌شود.
وی گفت: شهرستان‌های فراشبند و فیروزآباد نیز سهم کمی از بارش‌ها خواهند داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی فارس با بیان این که امشب و فرداشب دمای هوا افزایشی است افزود: از روز جمعه انتظار کاهش دما را در فارس داریم.

کاهش ۴تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه در نیمه شمالی کشور وزش باد و کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

 صادق ضیائیان گفت: آخر هفته  با شمالی شدن جریانات برروی دریای خزر، در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت. در نیمه شمالی کشور هم وزش باد و کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: از بعد از ظهر فردا چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز پنجشنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال فارس، بوشهر، غرب اصفهان و همچنین مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز سه شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده حاکم است.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار