چاپ کد خبر: 81160
27 فروردین 1401

ورود شاسی بلند تیگارد X35 به بازار ایران | مشخصات فنی ، امکانات ، طراحی و قیمت X35+ عکس

خودرو تیگارد X35 یکی از جدیدترین کراس اوورهایی است که قرار است در بازار ایران عرضه شود. اولین محموله خودرو تیگارد X35 وارد ایران شده است.

به گزارش خودروتک، خودرو تیگارد X35 یکی از خودروهایی است که به نظر می رسد امسال وارد بازار خودرو ایران شود. خودرو تیگارد X35 نامی است که شرکت سانیار خودرو به عنوان عرضه کننده آن برای آن در نظر گرفته است. خودرو تیگارد X35 همان خودرویی است که در ایران با نام بایک X35 شناخته می شود. خودرو تیگارد X35 کرد کلاس کراس اوورهای کوچک دسته بندی می شود.

اینکه شرکت سانیارخودرو خودرو تیگارد X35 را با چه قیمتی در بازار عرضه کند نقش مهمی در موفقیت آن در بازار شلوغ کراس اوورهای چینی در ایران خواهد داشت.

خودرو تیگارد یا بایک X35 یا سنوا X35 یا بجینگ X3؟

خودرو تیگارد در واقع در ابتدا با نشان تجاری بایک تولید نشد بلکه شرکت خودروسازی بایک این کراس اوور را با نام سنوا تولید کرده و با نام تجاری سنوا X35 عرضه کرد. سنوا X35 از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تولید شد و در نهایت با جمع شدن برند سنوا از سوی بایک، در همین سال، سنوا X35 نیز دیگر در شرکت مادر تولید نشد. پس از آن بایک این خودرو را با برند اصلی خود تولید کرد و نام بجینگ X3 را بر آن گذاشت. حالا هم قرار است با نام تیگارد در بازار ایران عرضه شود. البته هر بار ضمن تغییر نام فیس لیفت خودرو نیز انجام شده است که البته تغییرات در بخش جلوی خودرو است.

خودرو تیگارد X35 1

خودرو تیگارد بالاخره کدام مدل است؟

از تصاویر غیررسمی که از این خودرو منتشر شده به نظر می رسد خودرو تیگارد نمونه ای باشد که به نام NEW X35 شناخته شده و جدیدترین فیس لیفت انجام شده روی خودرو بجینگ X3 است. خودروی X35 نشان تجاری اصلی یعنی بایک را دارد.

خودرو تیگارد X35 2

خودرو تیگارد X35 که قرار است به زودی در ایران شاهد فروش آن باشیم، یک کراس اوور سابکامپکت یا جمع و جور است که این تیپ خودروها امروزه در بازارهای مختلف علاقمندان زیادی پیدا کرده است. اندازه کوچک این مدل کراس اوور آنها را مناسب شهرهای بزرگ و شلوغ کرده است.

طراحی این فیس لیفت به سال ۲۰۱۹ باز می گردد و تغییرات انجام شده روی آن در جهت بروزرسانی آن برای تبدیلش به یک خودرو در سطح طراحی دیگر خودروهای چینی این روزها است. خودروسازان چینی در حال حاضر با سرعت زیادی در حال فیس لیفت محصولات قبلی خود و یا طراحی محصولات جدید براساس زبان طراحی مطابق با مد روز خودرو هستند.

خودرو تیگارد X35 3

خودرو تیگارد بدون سورپرایز در مشخصات فنی

خودرو تیگارد X35 دارای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی ۴ سیلندر و مجهز به توربوشارژر است. از این نظر با چیز جدیدی در تیگارد مواجه نیستیم و برگ برنده ای برای تیگارد در میان خودروهای چینی بازار ایران به حساب نمی آید. این موتور ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که باز هم یک خروجی معمولی برای یک خودرو کراس اوور به حساب می آید. البته وزن تیگارد کمی بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرم است و با یک کراس اوور سنگین رو به رو نیستیم.

برای این خودرو گیربکس CVT در نظر گرفته شده است. به این ترتیب دیگر از ضریب دنده و تعداد دنده خبری نیست و این گیربکس در کاهش مصرف سوخت خودرو موثر است. براساس آنچه از سوی شرکت چینی اعلام شده مصرف سوخت تیگارد X35 در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی شهر و جاده ۷.۲ لیتر بنزین است.

خودرو تیگارد X35 8

امکانات و آپشن های خودرو تیگارد X35

در دنیای تولید و فروش خودروهای چینی آپشن و امکانات اهمیت زیادی دارد. خودروهای چینی تا رسیدن به کیفیت و کم استهلاکی خودروهای کره ای راه درازی را هنوز در پیش دارند و به همین دلیل فروش آنها وابستگی زیادی به آپشن هایی دارد که برای خودرو در نظر گرفته می شود.

هنوز مشخص نیست که تیگارد X35 با چه آپشن هایی به بازار ایران می رسد اما در مدل های فول عرضه شده آن در دیگر کشورها آپشن های مهمی مانند دوربین ۳۶۰ درجه ، مجموعه کامل ایربگ ها جانبی و پرده ای و سیستم صوتی باکیفیت به چشم می خورد.

خودرو تیگارد X35 9

خودرو تیگارد X35 10

خودرو تیگارد X35 11

اولین خودروهای تیگارد به ایران رسیدند

در روزهای اخیر تصاویر متعددی در رسانه‌های مختلف و اینستاگرام منتشر شده که به اولین محموله سانیار موتور در گمرک ایران مربوط می شود. این محموله شامل خودروهای چینی BAIC X35 می‌شود که نام Tigard روی درب صندوق عقب آن‌ها نقش بسته است. بنابراین می‌توان گفت که حضور بایک X35 با نام تیگارد در خیابان‌های ایران قطعی شده است.

طراحی داخلی خودرو تیگارد X35

طراحی داخلی خودرو تیگارد X35 از یک نظر بسیار جالب و متفاوت است. برخلاف بسیاری از خودروها که نوعی قرینگی در طراحی جلو داشبور و بالای کنسول در نظر گرفته می شود، در تیگارد X35 طراحان این قرینگی را شکسته و فضایی متفاوت ایجاد کرده اند.

خودرو تیگارد X35 4 خودرو تیگارد X35 5 خودرو تیگارد X35 6 خودرو تیگارد X35 7

قیمت تیگارد X35 در ایران

بعد از یک دوره حضور کراس‌اوورهای رنگارنگ ۸۵۰ تا یک میلیارد تومانی چینی، اکنون انتظار داریم که سانیار موتور، تیگارد X35  را با توجه به قیمت جهانی‌اش در کانال قیمتی عرضه کند که باب میل مشتریان بیشتری است.

با در نظر گرفتن قیمت حدود ۶۶ تا ۸۵ هزار یوانی این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که تیگارد X35 در صورت حضور در بازار کشور قیمتی زیر ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

داود دوشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

مردم بدبخت ایران محکوم هستند اشغالهای چینی را که اقازادها وارد میکنند بخرن ….
اگر مردش هستید ازاد کنید واردات را ازاد ازاد ازاد

علی رنجبر یکشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

ایران شده … خودرو های چینی …. چرا مجوز ورود خودروهای با کیفیت از و ارزان از دیگر کشورها را نمی دهند

آخرین اخبار