چاپ کد خبر: 88954
15 تیر 1401

ورود یک خودروساز جدید برای تولید خودروی اقتصادی ، سواری ، کامیون و کامیونت

آخرین اخبار حاکی از آن است که زرخودرو برای تاسیس کارخانه خودروسازی مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

خودروساز

به گزارش  اول فارس ، مهدی امینی – قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره  گروه زر – در نشست خبری با بیان اینکه زرخودرو مجوزهای لازم را برای تاسیس کارخانه خودروسازی اخذ کرده است، توضیح داد: در این راستا تاکنون برای زرخودرو ساختمان مرکزی و زمینی به مساحت تقریبی ۴۴۰ هکتار در استان البرز – اتوبان کرج خریداری شده است.

وی ادامه داد: زرخودرو جواز تاسیس برای ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروی مختلف، از خودروی اقتصادی گرفته تا خودروی سواری و انواع کامیون و کامیونت را کسب کرده است.

امینی افزود: در این راستا مذاکراتی با چندین برند صورت گرفته است که زمانی که به نتیجه رسید نتایج آن اعلام می‌شود.

گروه صنعتی زر که همه آن را با تولید ماکارونی می‌شناسند و حالا قرار است خودرو تولید کند و گفته می‌شود مجوزهای تولید خودرو را هم دریافت کرده است.

قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره گروه زر ادامه داد: زرخودرو جواز تاسیس برای ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروی مختلف، از خودروی اقتصادی گرفته تا خودروی سواری و انواع کامیون و کامیونت را کسب کرده است.

امینی افزود: در این راستا مذاکراتی با چندین برند صورت گرفته است که زمانی که به نتیجه رسید نتایج آن اعلام می‌شود.

پیش از این مرتضی سلطانی، یکی از مدیران گروه صنعتی زر درباره تولید خودروی جدید توضیحاتی داده و گفته بود قرار است انقلابی در صنعت خودروسازی ایران ایجاد شود و خودروهای کاملا متفاوتی وارد بازار شود. خودروهایی متفاوت با آنچه در ۴۰ سال گذشته تولید شده است. یکی دیگر از وعده‌هایی که این گروه داده‌اند تولید خودروهای باکیفیت و البته اقتصادی است.

اما آیا ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران مقدور است و آیا شرکتی که تاکنون در حوزه مواد غذایی فعالیت می‌کرده می‌تواند خودروی ملی با کیفیت بسازد؟

مرتضی سلطانی از مدیران این گروه قبلا اعلام کرده بود «همانطور که این مجموعه در صنایع غذایی دارای برندهای بسیار معتبری است و توانسته بزرگترین طرح حوزه شیرینی و شکلات را از منظر کمیت، کیفیت و زنجیره ارزش در دنیا طراحی و به مرحله تولید برساند در حوزه تولید خودرو هم می‌تواند انقلاب بزرگی را رقم بزند.»

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار