چاپ کد خبر: 22263
6 اسفند 1398

وزارت بهداشت با تعطیلی مدارس موافق نیست/ما را مجبور به قرنطینه اجباری نکنید/مجری شبکه خبر: مسافران! کرونا را پخش نکنید

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با تعطیلی مدارس موافق نیست، اما در این خصوص تابع تصمیمات قرارگاه ویژه مقابله با ویروس کرونا هستیم.

ابتلای ۹۵ ایرانی به کرونا ویروس

 جهانپور  افزود: پیشنهاد‌هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش مطرح و به وزارت بهداشت وصول شده است و تا جایی که بنده اطلاع دارم تا ساعات پایانی شب گذشته نظر کارشناسی متخصصان ما درباره تعطیلی مدارس این بود که تعطیلی مدارس کمکی به کاهش شیوع بیماری نخواهد کرد بلکه ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد که بعضاً شواهد آن را در ترافیک جاده چالوس ‏، هراز و فیروزکوه یا در جنوب کشور دیدیم.
وی ادامه داد: از مبتلایان جدید به کرونا کووید ۱۹، افرادی را در استان‌ها داریم که مبداشان دقیقا از استان دیگری بوده است و این تحرکی که خانواده‌ها این مسافرت را انجام داده اند متعاقب تعطیلی موقتی بوده که در این چند روز برای مدارس ایجاد شده است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: لذا مادامی که این نگرانی وجود داشته باشد که تعطیلی مدارس ممکن است تحرک خانواده‌ها و به نوعی مسافرت‌های بین شهری و استانی را بیشتر کند، این با اهدافی که ما در بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس و بیماری کووید ۱۹ دنبال می‌کنیم سازگاری ندارد.
آقای جهانپور گفت: موضوع پیشنهاد‌ها در قرارگاه ویژه مقابله با ویروس کرونا بررسی خواهد شد، در صورتی که در قرارگاه تصویب شود وزیر بهداشت آن را ابلاغ خواهد کرد.
وی درخصوص سرنوشت این پیشنهاد و تعطیلی مدارس تا عید نوروز افزود: نظر وزارت بهداشت در این باره که اصلا موافق نیست، اما به هر دلیل ممکن است ملاحظاتی به قرارگاه ارائه شود که نهایتاً هر چه قرارگاه ظرف یکی دو روزه آینده مصوب کند، ازسوی آقای نمکی رئیس قرارگاه و رئیس ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ لازم الاجرا خواهد بود.

وزیر بهداشت: ما را مجبور به قرنطینه اجباری نکنید

وزیر بهداشت با بیان اینکه شهرهای آلوده به ویروس کرونا مانند شهر قم الان به شدت تحت کنترل قرار گرفته است، گفت: به دلیل اعتمادی که به فرهنگ مردم داریم شیوه قرنطینه شهرها را اجرا نکردیم؛ مردم به شهرهای دیگر سفر نکنند.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه شهرهای آلوده به ویروس کرونا مانند شهر قم الان به شدت تحت کنترل قرار گرفته است، گفت: به دلیل اعتمادی که به فرهنگ مردم داریم شیوه قرنطینه شهرها را اجرا نکردیم؛ مردم به شهرهای دیگر سفر نکنند.

سعید نمکی  با بیان اینکه شهرهای آلوده به ویروس کرونا مانند شهر قم الان به شدت تحت کنترل قرار گرفته است، اظهار کرد: تعداد بیماران ترخیص شده رو به افزایش است.

وی افزود: اگرچه میزان ورودی‌‌های بیمارستان‌‌ها افزایش پیداکرده است اما موارد مثبت تست کرونا، نسبت به روزهای قبل، در حال کنترل شدن است؛ در برخی نقاط دیگر کشور مواردی از ابتلا یافت شده است که متاسفانه اکثر این افراد، مسافرینی بوده‌‌اند که از شهر قم به شهرهای دیگر رفته‌‌اند.

نمکی هشدار داد: ما بارها خواهش کرده‌‌ایم که مردم به شهرهای دیگر سفر نکنند؛ به دلیل اعتمادی که به آموزش و فرهنگ مردم داریم، قرنطینه شهرها را اجرا نکردیم بنابراین خواهش ما این است که مردم، به‌‌خصوص شهرهای آلوده مانند قم را ترک نکنند و به آنها سفر نکنند و ما را مجبور به قرنطینه‌‌های اجباری به روش‌‌های سنتی نکنند.

مجری شبکه خبر: مسافران! کرونا را پخش نکنید

به گزارش اول فارس، المیرا شریفی؛ مجری شبکه خبر سیما از مردم خواست با ماندن در خانه و لغو سفرهای خود مانع انتشار ویروس کرونا شوند.او در توئیتر خود نوشت:

مجری شبکه خبر: با سفر کردن کرونا را پخش نکنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار