افشاگری بیسابقه نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس:

وزیر کشور برای انتخاب استاندار جدیدفارس در راهروهای مجلس از نمایندگان نظر سنجی کرد

بی توجهی وزارت کشور برای انتخاب استاندار فارس / راهروهای مجلس تنها جایی بود که وزیر کشور از نمایندگان نظر سنجی کرد/ در شرایط حساس همیشه از داشتن استاندار محروم بودیم

نماینده مردم فیروز آباد در مجلس نبود انسجام و وحدت در استان اجازه نمی‌دهد فردی بومی بر کرسی استانداری تکیه بزند.به گزارش اول فارس نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس گفت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم در دفاع از بومی بودن استاندار فارس با ارسال نامه به رئیس جمهور و تمامی وزرا  با ذکر دلیل به همه گفتم در شرایط فعلی انتخاب استاندار غیر بومی به صلاح مردم فارس نیست.

کورش کرم‌پور حقیقی افزود: اگرچه فارس در مقایسه با استان‌های دیگر توانسته در طول چهل سال گذشته به یک توسعه قابل قبولی دست پیدا کند اما عدم ثبات مقام عالی اجرایی در استان در سال‌های اخیر از عواملی است که سبب توسعه نیافتگی و عقب ماندگی استان می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تغییر پی در پی استانداران در استان سبب شده آنها نتوانند برنامه‌های بلند مدت و میان مدت را پیش ببرند ادامه داد: این در حالی است که پس از گذشت ۵ سال و اندی از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کلید استان به دست  ۳ نفر به عنوان استاندار و یک نفر در قالب سرپرست سپرده شده است.

فصل بودجه آمد استاندار نیامد

وی که اعتقاد دارد  استان فارس از سال های گذشته تاکنون در شرایط حساس از نعمت استاندار محروم بوده است ، افزود: در شرایطی که موضوع تقسیم بودجه سالانه در کشور مطرح شده است بنابراین استاندار باید به عنوان نماینده عالی دولت در استان بتواند به صورت تمام قد از بودجه استان در هیئت دولت دفاع کند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس افزود: در حال حاضر که شرایط اقتصادی نامناسب گریبان مردم استان را گرفته است بنابراین حضور استاندار می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه فرد مسئول باید سازمان و زیر مجموعه هایش را با برنامه ریزی منظم و مدون اداره کند افزود:  در حال حاضر  استاندار غیر بومی نمی تواند چرخ استان را در تمام حوزه های استان به گونه‌ای به حرکت در آورد که بتواند انتظار مردم را برآورده کند.

وی بیان کرد: با توجه به شناختی که افراد بومی از استان و مدیران کل فارس و مسایل اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و … دارد بنابراین حضور چنین فردی با ویژگی های ذکر شده از ارشمند ترین تصمیاتی است که وزارت کشور اتخاذ می کند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس خاطر نشان کرد: نماینده های استان تنها به صورت فردی از تصمیمات وزارت کشور برای انتخاب استاندار خبر دارند و این در حالیست که تاکنون وزارت کشور به صورت رسمی نظرات شخصی نماینده ها را جویا نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور تنها در راهرو های مجلس از نمایندگان فارس در خواست کرده که نظراتشان را درباره انتخاب گزینه های استانداری اعلام کنند، تصریح کرد: این در حالیست که بنده در جواب به آنها اعلام کردم که چه تضمینی وجود دارد که وزارت کشور استاندار فارس را از میان گزینه هایی که نمایندگان معرفی کرده اند انتخاب کنند چرا که نمایندگان و بزرگان فارس در سال های گذشته تجربه تلخ بی اهمیتی وزارت کشور نسبت به نمایندگان را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه با استاندار غیر بومی به شدت مخالفم افزود: در حاضر هیچ فرد غیر بومی در میان گزینه های استانداری فارس وجود ندارد.

کرم پور گفت: تا زمانی که نمایندگان منافع شهرستانی و قومی، جناحی  را فدای منافع ملی و استانی کنند طبیعی است که با چنین مشکلاتی مواجه شویم.

“منبع:ایلنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار