چاپ کد خبر: 82548
13 اردیبهشت 1401

وضعیت آب و هوای استان فارس و پیش بینی بارش باران در دیگر استانهای کشور

هواشناسی وضعیت آب و هوای استان فارس و پیش بینی وضعیت جوی دیگر استانها را به شرح ذیل اعلام کرده است:

به گزارش اول فارس اداره کل هواشناسی استان فارس  ‌با انتشار اطلاعیه ای  آب وهوای استان را فارس را در ۴۸ ساعت آینده به شرح ذیل پیش بینی کرده است:

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
آسمان استان غالبا صاف همراه با غبار، در بعد از ظهر در نوار غربی و جنوب غرب وزش باد، گرد و غبار رقیق در برخی نقاط نیمه غربی
چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
آسمان استان غالبا صاف، در بعد از ظهر در نوار غربی و جنوب غرب وزش باد، گرد و غبار رقیق در برخی نقاط نیمه غربی

با بررسی نقشه‌های کنونی، از پنج‌شنبه تا اوایل هفته بعد نفوذ یک موج یا ورود یک سامانه دیگر را خواهیم داشت که طی آن افزایش ابر، افزایش باد، نفوذ گرد و غبار و بارشهای پراکنده را در برخی نقاط پیش بینی می‌کنیم.
کمینه دمــای امــروز اســتــان فارس:صفاشهر با ۲ درجہ بالای صفر، بیشینه دمـای دیــروز اســتــان فارس:لامرد با ۳۷ درجہ بالای صفر، کمینه دمــای امــروز شــیــراز:۱۳ درجہ بالای صفربیشینه دمــای دیــروز شــیــراز:۲۷ درجہ بالای صفر


وضعیت آب و هوا استانهای کشور در ۱۳ اردیبهشت:باران در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت
سازمان هواشناسی برای امروز در شمال و شمال غرب کشور آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی، شمال غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند. امروز بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است همچنین از بعدازظهر چهارشنبه افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنج شنبه کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

چهارشنبه بارش در نوار شمالی کشور و در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی ادامه خواهد داشت. شدت بارش در شمال شرق است.

پنج شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های تهران و قم و همچنین در غرب دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

جمعه در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات واقع در بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد. شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار