چاپ کد خبر: 80491
20 فروردین 1401

وضعیت آب و هوای استان فارس و پیش بینی رگبار باران در ۱۸ استان کشور

آب وهوای کشور

امروز در ۱۸ استان کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه در بخش‌های از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و با شدت کمتر در بخش‌هایی از شمال غرب فعالیت خواهد داشت و اواخر وقت آن روز از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز با انتقال توده گرد و خاک از کشور‌های غربی همسایه به مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب به تدریج در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش کیفیت هوا و کاهش دید انتظار می‌رود. همچنین در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط فردا د نواحی مرکز، جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده د نواحی شمال غرب و غرب کشور انتظار می‌رود.

طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما (۸ تا ۱۴ درجه) و چهارشنبه کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۲ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

امروز تنگه هرمز و یکشنبه و دوشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین یکشنبه و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش اول فارس، هواشناسی استان فارس نیز آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی استان را به شرح ذیل اعلام کرده است:

شنبه ۲۰/ ۱۴۰۱/۰۱:آسمان استان قسمتی ابری، همراه با وزش باد در بعد از ظهر و در برخی نقاط همراه با گرد و غبار
یکشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۱:آسمان استان صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر وزش باد بویژه در نیمه شمالی و مرکزی و در برخی نقاط همراه با گرد و غبار
با بررسی نقشه های کنونی، تا سه شنبه بارندگی در استان نخواهیم داشت. در بعد از ظهرها وزش باد و در برخی نقاط گرد و غبار پیش بینی میگردد.
کــمــیــنــه دمــای امــروز اســتــان: صفاشهر با ۵ درجه بالای صفر، بـــیـشـیــنــه دمـای دیــروز اســتــان:مهر با ۳۸ درجه بالای صفر، کــمــیــنــه دمــای امــروز شــیــراز:۱۲ درجه بالای صفر ، بـــیـشـیــنــه دمــای دیــروز شــیــراز:۲۹ درجه بالای صفر

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد حسین مروجی یکشنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۴۸

چرا اینقدر دروغ تحویل مردم میدین شرمن کنید

آخرین اخبار